نمایشگاه “مواجهه” به مذاق برخی تئاتری ها خوش نیامد/برگزار نشدن دو سالانه کاریکاتور و تصویرگری در سال جاری

۰۹م آذر ،

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران ؛ هنرهای تجسمی در هفته ای که گذشت شاهد برگزاری نمایشگاهی تجسمی با موضوع وقایع عاشورا در قالب تصویرگری، عکس و … بود.

در پی اعلام فراخوان هفتمین سوگواره هنر عاشورایی، این نمایشگاه هفتم آذر با ارائه آثاری در قالب موضوعات مذهبی به ویژه واقعه عاشورا در حوزه هنری تهران برگزار شد.
در پی برگزاری این نمایشگاه آثار هنرمند برجسته کشورمان ” قاسم رزمجو ” در نگارخانه هنر ایران به نمایش گذاشته شد.
این هنرمند پس از سی سال گزیده ای از‌آ‌ثارش را که شامل تذهیب، خوشنویسی، طراحی، گرافیک بود را برای اولین بار در مجموعه ای کم نظیر ارائه کرد.
بنابراین گزارش؛ یکی از مهمترین خبرهای هنری تجسمی در هفته قبل، دعوت چند هنرمند ایرانی برای نمایش آثارشان در پانزدهمین سه سالانه بنگلادش بود که در پی دعوت این هنرمندانی با نام های مرتضی اسدی، صادق تیرافکن، کامبیز صبری به عنوان هنرمند نقاش حضور پیدا خواهند کرد و کارشناس هنری کشورمان عبدالمجید حسینی راد نیز به عنوان یکی از سه داور این سه سالانه آثار رسیده به این رویداد بین المللی را بررسی خواهد کرد.

*اتفاقات ناخوشایند دامن گیر هنرهای تجسمی شد

در پی این اتفاقات خوشایند برای هنرهای تجسمی شاهد برگزاری اولین نمایشگاه از سوی انجمن علمی هنرهای تجسمی دانشگاه الزهرا با آثار هنرمندان و استادان برجسته هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر فلسطین بودیم.

در کنار این خبرها هنرهای تجسمی شاهد خبر ناخوشایند در این حوزه بودیم که از مهمترین آنها برگزار نشدن دو سالانه بین المللی کاریکاتور بود و در پی آن احتمال برگزار نشدن دو سالانه تصویرگر نیز داده شد که البته این خبرها از سوی حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و با بی خبری متولیان این دو سالانه روبرو شد.

دوسالانه کاریکاتور که قرار بود امسال دهمین دوره خود را پشت بگذارد، متاسفانه برای اولین بار برگزار نمی شود. البته این عدم برگزاری این بار برای کمبود بودجه نبود.

دو سالانه تصویرگری هم که قرار بود پس از یک دهه اخیر ششمین دوره خود را پشت سربگذارد باز هم اندر تاخیرات قبل باقی ماند و وعده برگزاری آن به سال آینده داده شد.
در هفته های قبل خبری مبنی بر برگزاری نمایشگاه پرفورمنس مواجهه در خانه هنرمندان ایران داده شد که البته با استقبال قابل توجهی نیز روبرو شد.

این نمایشگاه که برای اولین بار در ایران به شیوه ای کاملا متفاوت برگزار شد، کام عکاسان تئاتر را شیرین و البته به مذاق برخی از دوستان تئاتری خوش نیامد،زیرا در این نمایشگاه برخلاف همیشه که عکس در خدمت صحنه تئاتر بود؛ این بار تئاتر به  خدمت عکس گرفته شده بود.
این اتفاق پلی تازه برای عکاس و تئاتر محسوب می شود که  قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم دوستان تئاتری این  تحول عکاسی تئاتر را بپذیرند.
در ابتدای هفته آینده نیز نمایشگاهی با عنوان “مسیر زندگی” با آثاری از محمود فردوسی پس از چهار دهه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.