نمایش دیوان نفیس حافظ اهدایی مقام معظم رهبری در کتابخانه آستان قدس

مشهد / واحد مرکزی خبر / فرهنگی

دیوان نفیس حافظ اهدایی مقام معظم رهبری در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش
درآمده است.
این دیوان خطی منحصر به فرد منسوب به دستخط عبدالمجید درویش خطاط شهیر قرن دوازدهم هجری قمری ، در نمایشگاهی فرهنگی و هنری از کتب خطی ، چاپ سنگی ، چاپ عکسی و چاپی با موضوع حافظ شیرازی تا ۲۵ مهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در منظر دید علاقه مندان قرار گرفته است.
رئیس ‌روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها ، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : جدول‌ بندی و کمندکشی اوراق این دیوان به زر و تحریر مشکی است و متن اشعار، زرافشان غبار ، بین سطرها ، زراندازی و دو صفحه افتتاح، دارای یک سرلوح مزدوج زرپوش مرصّع منقّش و حاشیه‌ گل و برگ ختایی زرین منقّش است.
قیصری افزود : علاوه بر این، دیوان های خطی ارزشمند دیگری از جمله چاپ سنگی نفیسی نظیر دیوان حافظ به خط محمود بن میرزای وصال چاپ۱۲۶۷ در بمبئی ، دیوان حافظ چاپ۱۸۹۳ میلادی چاپ لکهنو اهدایی مقام معظم رهبری و دیوان حافظ به خط محمد قدسی حسینی چاپ۱۳۲۲ هجری قمری در بمبئی نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
مجموعه ارزشمندی از کتابهای چاپی کمیاب و نایاب نظیر در پیشگاه حافظ ، قرآن و حافظ، عرفان حافظ از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری و همچنین دیوان های حافظ که هنرمندان بزرگی مانند استاد محمود فرشچیان ، غلامحسین امیرخانی و عباس اخوین خوشنویسی و نقاشی کرده اند از دیگر آثار این نمایشگاه است.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.