نمایش نتانیاهو در سازمان ملل و بی‌اعتبارتر شدن رژیم صهیونیستی

سخنرانی و نمایش شگفت‌انگیز نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل با واکنشهای متفاوتی روبرو گردیده که رویکرد کلی این واکنشها تاکید بر بیهوده و بی‌ارزش بودن این نمایش است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ضمن اظهارات ضدایرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تصویری از کاریکاتور یک بمب را به نمایش گذاشت که در بدنه آن مراحل پیشرفت غنی‌سازی در ایران مشخص شده بود. نتانیاهو سپس مرحله ورود ایران به غنی‌سازی نود درصد را با ماژیک قرمز مشخص و آن را خط قرمزی اعلام کرد که ایران نباید از آن عبور کند. این نمایش مضحک با واکنش رسانه‌ها در سرتاسر جهان مواجه گردید و برخی از این رسانه‌ها اقدام وی را نشانه‌ای از بی‌اعتبار شدن اسراییل ارزیابی نمودند.  
 
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره اظهارات نتانیاهو، میزگردی ترتیب داد.
“تریتا پارسی” موسس و رئیس شورای ملی ایران و آمریکا درباره اقدام اخیر نتانیاهو، تصریح نمود: از جنبه‌ فنی و تحلیلی کل آن چیزی که نتانیاهو به نمایش گذاشت یک افتضاح بود.
 
شیکا دالمیا تحلیلگر ارشد بنیان ریزن در خصوص نمایش نتانیاهو گفت: “بنیامین نتانیاهو تلاش می کند سطح هشدار در جهان را در خصوص  ایران هسته ای  بالا ببرد. واقعیت این است که او مجبور نیست کل جهان را در این خصوص متقاعد کند بلکه باید یک کشور و یک شخص یعنی آمریکا و باراک اوباما را قانع کند.
 
گوتیه ریبینسکی کارشناس مسائل بین الملل نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گفت: اظهارات نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیشتر تهدیدی برای آمریکا بود.
 
شبکه سی‌ان‌ان نیز به شکل‌گیری جبهه‌های متعدد پس از بحثهای داغ در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد.
 
در مجموع بررسی دیدگاه‌ها در خصوص اقدام نتانیاهو بیانگر آن است که وی با استفاده از عرصه دیپلماسی عمومی (صحن سازمان ملل) در صدد بوده است افکار عمومی را مشوش کند و آمریکا را به حمله به ایران وادارد. از این رو اقدام نتانیاهو را صرفا می‌توان به عنوان روشی ناشیانه در نظر گرفت که به دلیل فقدان ضمانت عملی کافی برای حمله به ایران، صرفا می‌تواند اعتبار رژیم صهیونیستی را بیش از پیش مخدوش نماید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.