نماینده مردم اصفهان: مسئولان آموزش‌وپرورش مراقب سخنان خود باشند!

دوشنبه ۲۲ خرداد – ۰۳:۱۴:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در واکنش به نداشتن بازمانده از تحصیل در کشور؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره سخن معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نداشتن بازمانده از تحصیل گفت: دانش آموزان مدارس حاشیه‌ای شهرستان‌های کشور با مشکلاتی مواجه‌اند که اگر از طریق مشاهده عینی بررسی شود؛ مسئولان نظام آموزشی با تأمل بیشتری سخنان خود را مطرح می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره سخن فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه هیچ بازمانده از تحصیلی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: درباره مطالب مطرح شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش تمایلی به پاسخگویی یا تحلیل دیدگا‌ه‌های آنها ندارم اما در خصوص سیاست‌های این وزارت‌خانه که عملا بخشی از جامعه ما را در رابطه با آموزش سهل و آسان دچار مشکل می‌کند؛ به‌طور جدی گلایه دارم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه اقدامات مسئولان در آموزش وپرورش به سمتی  پیش می‌رود که مدارس روستایی نمی‌توانند به نحو شایسته فعالیت‌های خود را ادامه دهند.
وی با مد نظر قرار دادن مشکلات و کمبودهای آموزشی در کشور اذعان داشت: این مساله به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست که به جهت کمبود تعداد سرانه دانش‌آموزان در نقاط محروم، آنها باید فاصله‌های بسیار زیادی را طی کنند تا در مدارس روستاها و شهرهای هم‌جوار خود ادامه تحصیل دهند.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش بدانند که بخشی از سیاست‌های آنها حتی اگر منجر به ترک تحصیل از سوی دانش آموزان نشود، می‌تواند روند آموزش را با کندی و نقص مواجه کند.
مقتدایی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود تاکید کرد و گفت: دانش آموزان مدارس حاشیه‌ای شهرستان‌های اصفهان با مشکلاتی مواجه‌اند که اگر از طریق مشاهده عینی و بررسی‌های دقیق پیگیری شود؛ معاون آموزش ابتدایی حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش پرورش در نحوه بیان و سخنان خود با تامل و توجه بیشتری مطالب خود را مطرح می‌کرد.
وی یادآور شد: به‌طور مشخص امروز در برخی از شهرستان‌ها و روستاهای حاشیه‌ای کشور مدارسی وجود دارد که فضای فیزیکی آن بدون استفاده باقی می‌ماند؛ اما دانش‌آموزان صرفا به جهت اینکه تعدادشان به حد نصاب نرسیده مجبور به طی را‌ه‌های طولانی هستند.
وی اذعان داشت: به همین دلیل بخشی از این دانش‌آموزان به ویژه دختران، عملا زمینه تحصیل دراز مدت و با کیفیت را از دست می‌دهند.
مقتدایی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان نظام آموزشی کشور شد و اعلام کرد: نباید تنها به کمیت فکر کرد؛ بلکه باید کیفیت و شیوه برنامه‌ریزی کیفی نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۱۱۵۱۴۱۹۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.