نماینده نظام پرستاری باید در تمام شوراهای مرتبط با سلامت حضور یابد

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۴:۵۹:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری نماینده قانونی جامعه پرستاری ایران است، گفت: سازمان نظام پرستاری نه تنها در شورای عالی بیمه سلامت بلکه در همه شوراهای عالی مرتبط با سلامت باید نماینده داشته باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عبدالله صفری اظهار کرد: نظام پرستاری قانوناً نماینده و حافظ حقوق پرستاران و در نتیجه سلامت مردم است و باید در شوراهای مرتبط با سلامت اعم از شوراهای سیاستگذاری بخش سلامت حضور داشته باشد تا بدین ترتیب مشکلات پرستاران به اطلاع سیاستگذاران بخش سلامت برسد.
وی ادامه داد: اگر چه نمایندگان جامعه پرستاری چندین بار با رئیس جمهوری دیدار داشتند و رئیس جمهوری از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل پرستاران قرار گرفته است با این وجود حضور نماینده سازمان نظام پرستاری در مجامع سیاستگذاری و تصمیم گیری مرتبط با سلامت ضروری است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: نظام پرستاری وکیل و مدافع حقوق جامعه پرستاری کشور است و نمی توان وزارت بهداشت را به عنوان نماینده جامعه پرستاری در مجامع  تصمیم گیری پذیرفت چرا که وزارت بهداشت یک سازمان و نهاد اجرایی  است اما سازمان نظام پرستاری یک سازمان مردم نهاد و غیردولتی است.
وی گفت: در وزارت بهداشت پرستاری منتصب می شود اما اعضای سازمان نظام پرستاری طی یک انتخابات دموکراتیک از سوی جامعه پرستاری انتخاب می شوند.
صفری ادامه داد: این سازمان هیچ دغدغه و وابستگی اداری و سیاسی ندارد و مهمترین مسئله برای سازمان حل مشکلات پرستاری است.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت حتی نمی تواند نماینده خوبی برای جامعه پزشکی باشد، یادآور شد: جامعه پرستاری در حالت قانونی و دموکراتیک از دورافتاه ترین نقاط کشور اعضای سازمان نظام پرستاری را انتخاب کرده اند و باید بتوانند در مجامع و شوراهای تصمیم گیری حضور داشته باشند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۶۵۹۵۱۲۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.