نماینده هرمزگان: بازی اخیر درباره جزیره ابوموسی را غربی‌ها راه انداخته‌اند

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۱۱:۰۳:۲۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مردم بندرعباس گفت: نفس نام گذاری روز ملی خلیج فارس، تلاش برای تولید آثار فرهنگی ناب در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی است و می‌تواند علاوه بر تقویت هویت ملی مردم کشورمان، زمینه ساز مقابله با دسیسه‌هایی باشد که در تلاش برای بر هم زدن هویت ملی ایرانیان است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد آشوری افزود: کشور ما در تمامی دوران‌ها در معرض دشمنی و فتنه جریان‌هایی در جهان بوده که عزت و اقتدار ملت‌ها را آسیبی جدی برای منافع استعماری خودشان می دانسته‌اند. بنابراین خلیج فارس در شرایط حاضر به عنوان بخشی از تمدن پویای ملت ایران، شایسته تکریم و گرامیداشت مداوم است.
وی عنوان کرد: اگر نگاهی به رفتار ملت ایران در دوره‌های مختلف تاریخی داشته باشیم می بینیم که روحیه وطن‌پرستی ملت ایران در همه دوره‌‌ها به عنوان عاملی هویت‌بخش به نام ایران مطرح بوده و اکنون نیز ایرانیان بر سر نام خلیج فارس و یا بر سر ذره‌ای از خاک وطن حاضر به کوتاه آمدن در برابر هیچ قدرتی در عالم نیستند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران در برابر قدرت ها حاضر به کوتاه آمدن نیستند چه برسد به کشورهایی که به نام و قدرت بیگانگان، احساس قدرت می کنند. متاسفانه رفتار برخی سران عربی منطقه کاملا در مسیر خواست بیگانگان قرار گرفته و خودشان نیز متوجه این حماقتشان نیستند.
وی ادامه داد: در یک معادله بسیار روشن، غربی ها برای بقایشان در منطقه نیاز به فتنه آفرینی مداوم و ایجاد تخاصم میان کشورهای منطقه دارند و برای دامن زدن به این اختلاف در میان کشورهای منطقه، آنها را تحریک به بیان مواضعی می‌کنند که نه ریشه تاریخی داشته و نه می‌تواند به سرانجام مطلوبی برسد. با این حال شما دیده‌اید که اعراب در اشتباهی فاحش بارها در زمین مورد دلخواه غربی‌ها بازی کرده و در مواضعی بسیار ناآگاهانه تلاش کرده‌اند تا به اختلافات منطقه‌ای رنگ وبوی سیاسی داده و زمینه چالش را فراهم کنند.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خاطر نشان کرد: در بازی اخیری که غربی‌ها درباره جزیره ابوموسی به راه انداخته‌اند نیز همین شرایط حاکم است به گونه‌ای که در آستانه مذاکرات هسته ای ایران با غرب، به سفر رئیس جمهوری کشورمان به این جزیره ایراد گرفته و در تلاش‌اند تا برای غربی‌ها در این میدان، بازی جدیدی را خلق کنند و ایران را در تعارض با همسایگان جنوبی شان جلوه دهند تا دست بالا را به غربی‌ها در این زمینه بدهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۱۰۳۲۰۷۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.