نمایندگان این هفته به اصلاح قانون انتخابات می‌پردازند

۲۴م دیماه ،

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران مجلس شورای اسلامی در هفته آتی طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاههای اجرائی از عضویت در هیئتهای مدیره و مدیریت عامل که یک‌فوریت این طرح درجلسه علنی مورخ ۱۳/۴/ به تصویب رسیده است را بررسی می‌کند.

همچنین گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تقاضای دولت مبنی بر رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن طبق اصل (۸۵) قانون اساسی نیز در جلسات هفته آتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

گزارش کمیسیون مشترک درمورد طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی ، گزارش‌کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی‌مجلس درمورد رد طرح اصلاح ماده (۱۰۹) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیسیون عمران درمورد طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه نیز در دستور کار صحن علنی مجلس هفته آینده قرار دارد.

همچنین گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاهها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی ، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درمورد لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده  که دراجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت و گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه تعیین حریم حفاظتی – امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی و جمهوری قزاقستان ایران نیز در هفته اتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

گزارش های کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاریهای‌اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات درمورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه نیز در دستور کار هفته آتی است.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات،گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درموردلایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح و گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستائی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱ نیز در هفته آینده بررسی می گردد.

همچنین گزارش های کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن و لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر نیز در صحن علنی مجلس در هفته اتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت ، گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی موضوع قانون بودجه سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ کل کشور ،گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکتهای خودروساز و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت نیز در دستور کا هفته آتی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

همچنین در هفته پیش رو در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و گزارش کمیسیون عمران درمورد  طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۲۴/۸/۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آننیز در دستور کار است.

گزارش‌های  کمیسیون عمران درموردلایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکلهای اصلاحی (۱) ، (۲) و (۴) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به سبب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن بعضی از مقررات حمل و نقل هوائی بین‌المللی و هم چنین درمورد رد طرح اصلاح ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز در دستور کار هفته آتی مجلس است.    

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمورد لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درمورد طرح استفساریه ماده (۲۴) قانون بیمه، گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش و گزارش کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس درمورد طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس در هفته آتی است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون عمران درموردلایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا، گزارش‌کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی درمورد لایحه‌اساسنامه کمیسیون دامپزشکی سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) و گزارش کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس درمورد رد طرح استفساریه ماده (۱۱۸) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی  را مورد بررسی قرار می دهند.

همچنین سوالات مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر از وزیر محترم جهاد کشاورزی و نادر قاضی پور نماینده ارومیه از وزیر محترم دادگستری نیز در دستور کار هفته آتی است.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.