نمایشگاه‌های عمومی به«شهر آفتاب» می‌روند/مهلت کارگاه‌های شن‌وماسه برای نصب مه‌پاش تا اسفند

۱۲م آذر ،

30.bmp

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین قراردادی که شرکت‌ نمایشگاه‌ها با وزارت بازرگانی منعقد کرده‌اند، نمایشگاه‌های عمومی از سال آینده به «شهر تازه آفتاب» منتقل می‌شوند.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: با توجه به اینکه شهر تازه آفتاب در حال تکمیل نهایی است و طبق آخرین قرارداد شرکت نمایشگاه‌ها با وزارت بازرگانی، مقرر شده نمایشگاه‌های تخصصی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در خیابان سئول، بزرگراه چمران برگزار و از سال آینده، تمامی نمایشگاه‌های عمومی به شهر تازه آفتاب منتقل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب نیز جزو نمایشگاه‌های عمومی محسوب می‌شود، از سال ۹۲ نمایشگاه کتاب نیز در شهر تازه آفتاب برگزار خواهد شد.

محمودی همچنین دربارهٔ بعضی از مولفه‌هایی که در ایجاد آلودگی هوای تهران موثرند از جمله کارگاه‌های شن و ماسه نیز گفت: در روزهایی که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد، تذکرات لازم به کارگاه‌های عمرانی از جمله کارگاه‌های شن و ماسه داده می‌شود.

معاون استانداری تهران تاکید کرد: بر اساس آخرین تصمیم گیری، تمامی این کارگاه‌ها ملزم به استفاده از دستگاه مه پاش جهت کاهش ذرات معلق در هوا شده‌اند و همه کارگاه‌های عمرانی تهران تا پایان سال مهلت دارند نسبت خرید و نصب این دستگاه در کارگاه خود اقدام کنند.

محمودی افزود: در روزهایی که هوای تهران در شرایط ناسالم و یا اضطرار قرار می‌گیرد، بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، محیط زیست و همچنین کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای تهران، نسبت به تعطیلی موقت کارگاه‌های شن و ماسه اقدام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.