نمایشگاه ˝مانتو و پوشش سر˝ پاسخ شایسته‌ای به نیازهای فرهنگی است

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

غلامرضا منتظری ؛مدیرکل ارشاد استان گلستان گفت: برخوردهای سلبی در حوزه پوشش نتیجه نمی‌دهد اما برگزاری نمایشگاه در این زمینه پاسخ شایسته‌ای به نیازهای فرهنگی مردم در این حوزه است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به بازدید از نمایشگاه “مانتو و پوشش سر آبان ۹۱” پرداخت و گفت: برپایی این نمایشگاه قابل تحسین است زیرا به نوعی نیازسنجی است و به نوعی می توان ذائقه ها و نیازهای مخاطب بهتر شناخته شود.

وی ادامه داد: حرکت خوبی برای فرهنگ سازی و تغییر نگرش ها است و سبب ظهور و بروز خلاقیت ها می گردد.

منتظری تصریح کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی وقتی که افراد خلاق طرح ها را ببینند قطعا برای تکامل طرح ها تلاش خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با برپایی چنین نمایشگاه هایی امکان انتخاب پوشش مناسب فراهم می گردد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع در صورتی که نگاه سلبی به مسئله پوشاک وجود داشته باشد و نگوییم کدام لباس مناسب است، به جایی نمی رسیم اما اینگونه نمایشگاه ها پاسخ شایسته ای به نیازهای فرهنگی مردم در حوزه پوشش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: بسیاری از افراد تصویر روشنی از مد و لباس در ذهن خود ندارند.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال رویکردی ارزشمند و جذاب در این حوزه هستیم، باید همه استان ها به این موضوع وارد شوند و پیشنهاد می گردد جشنواره ای کشوری از لباس های مناطق مختلف کشور برگزار شود که در این موضوع حتی می توان به صادرات این لباس ها پرداخت.

منتظری بیان داشت: در استان گلستان تصمیم گرفته شده است که اولین تجربه نمایشگاه استانی در دی ماه با عنوان “جشنواره و نمایگاه مد و لباس استان گلستان” برگزار شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نمایش حدود ۱۰۰ اثر برگزیده نمایشگاه “مانتو و پوشش سر آبان ۹۱″، تولیدکنندگان استان گلستان به شدت در حال تلاش می باشند و طرح های تازه را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در نمایشگاه گلستان بخشی برای لباس های مربوط به خرده فرهنگ های نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: طرح های موجود در نمایشگاه شامل مانتو و سایر لباس های بانوان و لباس های آقایان می گردد که این بخش که برای اولین مرتبه در نمایشگاه های مد و لباس برپا شده است و در کنار نمایشگاه و قروش لباس نشست ها و نمایشگاه های کتاب نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.