نمایشگاه بین المللی کتاب از چمران تا مصلی

۱۴فروردین۱۳،

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حدود بیست و شش سال پیش و در اولین سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سنگ بنایش نهاده شده این روزها در حالی به بیست و ششمین دوره برگزاری خود نزدیک می گردد.

 باشگاه خبرنگاران – نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در حدود بیست و شش سال پیش و در اولین سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سنگ بنایش نهاده شده و در خشت خشت مکان نمایشگاههای بین المللی تهران خاطره ای را به یادگار گذاشته این روزها در حالی به بیست و ششمین دوره برگزاری خود نزدیک می گردد که گویا این فرش بافته شده از تارها و پودهایی از جنس برگ برگ کاغذهای جایگیر شده در میان جلدهای کتاب های نویسندگان بزرگ و نوقلمان کشور با گذر از مشکلات مختلف و پای خوردن های متداوم و متوالی، چند برابر قبل تجلی یافته و جلوه گر شده است.

گفتنی است که از مشکلات لاینحل قرار گرفته در مسیر پر پیچ و خم برگزاری دوره های متعدد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌توان به نامناسب بودن جایگاه برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در راستای دبیر راهکارهایی برای حل این معضل در حدود چهار یا پنج سال قبل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از بزرگراه چمران به مصلی تهران نقل مکان کرد، اما با این حال همچنان در جستجوی جایی مناسب برای خود است که بتواند سند آن را به نام خود بزند.

خاطرنشان می گردد که مشکل دیگر بزرگترین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نبود دبیرخانه ای دائمی برای این نمایشگاه بوده که امسال به نقل از مسئولان به صورت نمادین شکل گرفته است.

یادداشت از : نسرین خدایاری


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.