نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در مسکو آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و هنری ایران در مسکو در محدوده ای به وسعت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع دایر شده است و در آن حدود ۷۰ شرکت ایرانی محصولات خود در زمینه تولید فرش های دستباف و ابریشمی، آثار هنری چوبی، تحهیزات پزشکی و محصولات ساختمانی همچون کاشی سرامیک و آجرهای نسوز را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با همکاری اتاق بازرگانی، صنعت و تجارت روسیه و شورای مشترک تجاری ایران و روسیه بر پا شده است و تا دو روز آینده برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، برگزاری نمایشگاه همکاری های ایران و روسیه می تواند در توسعه روابط بازرگانی دو کشور نقش مثبتی ایفا کند و فرصتی برای آشنایی طرف های ایرانی و روس با توانمندی های یکدیگر برای برقراری همکاری در عرصه های تولیدی و صادراتی فراهم خواهد آورد.

بنا بر آمار منتشر شده، ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در حال حاضر حدود چهار میلیارد دلار در سال است که تناسبی با ظرفیت های دو کشور همسایه ندارد.

همچنین روز سه شنبه نخستین همایش اقتصادی یکروزه ایران و روسیه با حضور مقام های اقتصادی عالی رتبه دو کشور و با شرکت در ۱۲۰ نفر از تجار و بازرگانان ایرانی در مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان در آن به بررسی راهکارهای تعمیق مناسبات بازرگانی و اقتصادی تهران و مسکو پرداختند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.