نمایشگاه خودرو پاریس

نمایشگاه خودرو پاریس

نمایشگاه خودرو پاریس

اتوآنلاین : کارخانه خودروسازی آئودی از خودروی مفهومی جدید خود به نام کراس‌لین کوپه در نمایشگاه خودرو امسال پاریس پرده‌برداری کرد.

به گزارش «اتوآنلاین» اگرچه این خودرو برای تولید درنظر گرفته نشده است اما خصوصیات هیبرید به‌کار رفته در آن می‌تواند اشاره به کراس‌اوور آتی آئودی یعنی Q2 داشته باشد و اطلاعاتی از آن در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهد.
در نمای ظاهری کراس‌لین با گلگیرهای برجسته عقب به همراه چراغ‌های باریک جلو و جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر از همیشه خودنمایی می‌کند و در زیر این پوسته فلزی، یک سازه فضایی آلومینیومی، فیبرکربن تقویت شده با پلیمر و فایبرگلاس پلیمری تقویت شده به کاهش وزن این خودروی مفهومی کمک کرده‌اند تا به وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم برسد. یکی از نکات جالب در این خودرو قابلیت جابجایی بخشی از آن روبه جلو است به این صورت که صندلی‌ها به جلو می‌لغزند تا دسترسی به بخش خلفی کابین و نشستن بر صندلی‌های ردیف عقب آسان شود و در افزایش فضای این قسمت از اتاق نقش موثری دارد که به شکل موثری باعث شده است کراس‌لین از یک خودروی دونفره به یک ۲+۲ تبدیل بشود. هم‌چنین این خودرو دارای سقف Tegra style است (نیمه کروک) است که حس رانندگی با یک خودروی کانورتیبل را به راننده می‌بخشد. چراغ‌های جلو و عقب همانند همیشه دارای گرافیک جدید و جذابی هستند. روی درب کاپوت دو شکاف نسبتا بزرگ برای ورودی هوا قرار گرفته‌اند که از سبکی جدید پیروی می‌کنند و دفیوزرهای جلو و عقب با جلای فلزی خود زینت بخش قسمت تحتانی نمای جلو و عقب هستند.
قوای محرکه آئودی کراس‌لین کوپه تشکیل شده از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری TSFI سه سیلندر و دو پیشرانه الکتریکی است که نوع کوچک‌تر آن در درجه اول به عنوان یک استارت و دینام عمل می‌کند و نوع بزرگ‌تر وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌ها را به عهده دارد. یک بسته باتری لیتیوم‌یون با توان ۱۷٫۴ کیلووات ساعت به پیشرانه الکتریکی دوم خودرو کمک می‌کند تا در حالت استفاده تمام الکتریکی از خودرو بتواند ۸۵٫۲ کیلومتر را با بیشینه سرعت ۵۴٫۷ کیلومتر در ساعت بپیماید. توان خروجی مجموعه پیشرانه‌های کراس‌لین ۱۷۶ اسب بخار است که برای شتاب صفر تا صد ۸٫۶ ثانیه‌ای آن مناسب به‌نظر می‌رسد. اما برجسته‌ترین امتیاز این خودرو قابلیت مصرف کم و اقتصادی سوخت است.
با مشاهده خصوصیات این مفهومی از آئودی می‌توان به وجود روش‌های کاهش وزن و قوای محرکه پیشرفته موجود در کراس‌لین، در سایر محصولات آینده این خودروساز امیدوار بود و حتی تصور نمود که کراس‌اوور کوچک‌تر Q2 شانس استفاده از استایل بدنه این خودرو را داشته باشد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.