نمایشگاه فرهنگی ایران باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود

‘ ابوالحسن خلج منفرد’ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت : هفته فرهنگی ایران درترکیه در روزهای هفتم تا دوازدهم تیرماه در دو شهر آنکارا و قونیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدین منظور نمایشگاهی از فردا در مرکز فرهنگی آتاترک دایر می شود و بازدید کنندگان با ظرفیت ها و توانایی های فرهنگی ایران آشنا خواهند شد.

رایزن فرهنگی ایران در آنکارا در باره هدف از برگزاری این هفته در ترکیه گفت : با توجه به روابط مطلوب فرهنگی ایران و ترکیه و مشترکات بسیار دو کشور و مباحث حاکم بر منطقه به منظور شناساندن توان و ظرفیت های دینی ، فرهنگی و هنری کشورمان نسبت به برگزاری هفته ایران در ترکیه و دایر کردن نمایشگاه هایی در آنکارا و قونیه اقدام کردیم .

منفرد افزود : نمایشگاه فرهنگی ایران در زمینی به مساحت بیش از ۴ هزار متر برپا می شود و تلاش کرده ایم در این نمایشگاه ، آثار فرهنگی ، دینی و هنری کشورمان را به نمایش بگذاریم.

وی اظهارداشت: در این نمایشگاه در بخش فرهنگی غرفه قرآنی دایر کرده ایم که در آن آثار نفیس قرآن مجید ، تفاسیر ، نرم افزارهای آموزش قرآن ، مجموعه تولیدات قرآن صدر به نمایش عموم گذاشته خواهد شد ، ضمن آنکه غرفه ای را نیز به مجتمع جهانی تقریب مذاهب اختصاص داده ایم که در آن فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در بخش وحدت مسلمانان به نمایش گذاشته می شود.

در بخش هنری آثاری از هنرهای تجسمی ، نقاشی ، مینیاتور ، تذهیب ، خوشنویسی و گالری های عکس در این نمایشگاه ارائه خواهیم کرد و صنایع دستی کشورمان را به نمایش عموم می گذاریم .

منفرد تصریح کرد : کانون پرورش فکری نوجوانان نیز در این نمایشگاه کتاب های کودکان را به نمایش می گذارد و با برگزاری کارگاه های آموزشی هنری در خلال برگزاری نمایشگاه به آموزش کودکان ترک خواهد پرداخت.

افزون بر آن در این نمایشگاه غرفه زبان و ادبیات فارسی نیز دایر خواهد شد و آثار ادبی کشورمان در معرض دید علاقه مندان گذاشته خواهد شد.

بنیاد اندیشه اسلامی نیز در غرفه ای ، مجلات بین المللی را که در کشورمان منتشر می شود به نمایش می گذارد و آژانس های گردشگری ایرانی نیز به معرفی آثار باستانی کشورمان خواهند پرداخت .

افزون بر آن در این نمایشگاه هر شب یک فیلم از سینمای ایران برای بازدید کنندگان پخش خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران در ترکیه به عرضه غذاهای سنتی ایران در طول برگزاری نمایشگاه فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت : در طول برگزاری هفته فرهنگی ایران ، غذاهای ایرانی عرضه می شود ضمن آنکه یک قهوه خانه سنتی نیز در این نمایشگاه دایر خواهد شد .

اجرای موسیقی سنتی ، ورزش باستانی و پرده خوانی از دیگر برنامه هایی است که هر شب در این نمایشگاه برگزار می شود.

منفرد گفت: در قونیه نیز نمایشگاهی از آثار مولانا و شمس تبریزی را به نمایش خواهیم گذاشت.

خاورم * ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۰۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.