نمایشگاه کتاب با کتاب های علمی عمیق احیا شود

به گزارش ایرنا، این استاد حوزه، پنجشنبه شب در دیدار دکتر سید محمد حسینی افزود: کتابهای علمی عمیق باید هرچه بیشتر جای خود را در نمایشگاه کتاب تهران باز کنند، این کتابها بدست علما و دانشمندان کشور برسد تا هرچه بهتر بتوان از آنها بهره برداری علمی کرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید امانتدار بوده و مواظب باشد تا کتاب های علمی عمیق دست اول به دست متخصصان فن، دانشمندان و علما برسد گفت: کتابها نباید وارد بازار سیاه شوند تا سودجویان آنها را با قیمت بالا بفروش برسانند.

آیت الله جوادی آملی افزود: اگر امروز در کشور، کتابی علمی منتشر می شود، قبل از اینکه بدست مردم برسد و وارد بازار شود، غرب می فهمد؛ بسیاری از دانشمندان غربی منتظرند تا کتابی در ایران چاپ شود.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان هر کشور جزو خواص آن مملکت محسوب شده و خواص را هم، اخص رهبری می کند گفت: باید برای دستیابی به قله های رفیع علمی، دانشمندان و اخص کشور را حفظ کنیم.

آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: اگر اخوان المسلمین، علمای مصر، تونس، بحرین و دیگر کشورها نبودند امروز بیداری اسلامی در این کشورها صورت نمی گرفت.

وی افزود: بسیاری از این علما در حوزه های علمیه قم و نجف، علم و دانش را فرا گرفتند، عالم روحانی شدند، رهبری فکری کشورهای خود را بدست گرفته و خاورمیانه را به سمت بیدای اسلامی کشاندند.

‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ابتدای این دیدار در سخنان کوتاهی گفت: امسال کنگره امامان غریب با محوریت امام هادی (ع) در کشور برگزار می شود.

وی افزود: در اصفهان نیز برنامه ای برگزار شد که در آن برنامه، شخصیت ۱۴نفر از علمای صدر اسلام تا دوران صفویه بصورت نمایشنامه به مردم معرفی شد. ک/۲

۵۵۳/ ۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.