نمایشگاه مد و مانتو پوشش اسلامی را الگوسازی کند

۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازدید از نمایشگاه:

بروجردی در بازدید ازنمایشگاه مد مانتو و پوشش سر آبان۹۱ و بخش فروش تولید نمایندگان وطراحان را به کارآفرینی و تولید انبوه تشویق نمود و گفت: نمایشگاه مد مانتوو پوشش سر، قابلیت الگو سازی فرهنگ و پوشش اسلامی را در سایر کشورها دارد.

 به گزارش تفسیری هنرآنلاین، دکتر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر در داخل و سایر کشورهای اسلامی، می توان فرهنگ اسلامی ایران را الگوسازی نمود و با تهاجم فرهنگی دشمن که از طریق ماهواره، اینترنت وارد هر جامعه ای می گردد، مقابله نمود.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه فرهنگی کشورباید بیشتر به موضوع پوشش و مد اسلامی اختصاص یابد، گفت: برای تعیین بودجه فرهنگی بخصوص موضوع پوشش و مد اسلامی ، باید اعضای کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه بازدید نمایند و ظرفیت های احیا بودجه برای چنین نمایشگاه هایی را در سال آینده در بودجه ۹۲ را فراهم آورند.

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: مسئولان نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر با ارایه گزارش تفسیری تفصیلی به کمیسیون فرهنگی مجلس ، می توانند برای احیا بودجه فرهنگی ساماندهی مد و لباس در سال آینده ۹۲ گامی موثر بردارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه شکوفا شدن پوشش و مد، دولت به عنوان بازوی قوی فرهنگی، باید وارد عمل شود ویا نهاد های فرهنگی باید دست به کار شوند و تعامل بین طراحان و تولید نمایندگان برقرار نمایند؛ تصریح نمود: نباید توقع داشت که دولت در همه زمینه ها وارد عرصه شود، موضوع پوشش و مد اسلامی باید با وارد شدن بخش خصوصی و پشتیبانی بنیاد ملی مد ولباس صورت گیرد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که با توجه به کمبود مواد اولیه و پارچه برای تولید انبوه آثار برگزیده مانتو این نمایشگاه به صورت تولید انبوه و ارایه آن در بهار ۹۲ مواجه هستیم ؛ گفت: برای حل مشکل کمبود پارچه اول نگاه ما به تامین پارچه بوسیله صنایع نساجی داخلی است چرا که امسال سال تولید ملی است.

انتهای پیام/۶۱

 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.