نمایشگاه نقاشی، پوستر و عکس ˝امام و مردم˝ افتتاح شد

۱۳خردادماه،

نمایشگاه امام و مردم با آثار نقاشی، پوستر و عکس عصر یکشنبه ۱۲ خردادماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و این نمایشگاه تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در افتتاحیه نمایشگاه امام و مردم گفت: این نمایشگاه گوشه ای از ارتباط امام با مردم را نشان می دهد که از نگاه هنرمندان بیان شده است.

امیرنیا در ادامه گفت: هنرهای تجسمی تنوع و گسترده است و امام خمینی (ره) نیز ویژگی ها و خصایص اخلاقی و رفتاری مختلفی داشت که می تواند با زبان هنر بیان شود. توجه به مردم و ارتباط با مردم از خصلت های بارز امام خمینی (ره) بود و همیشه در همه امور نظر و رای مردم را ارزش می گذاشت.

مدیر کل هنرهای تجسمی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالروز قیام ۱۵خرداد افزود: قیام امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و انقلاب اسلامی مهمترین اتفاق قرن بیستم را رقم زد و زمینه ای شد تا بیداری اسلامی را در چند دهه بعد شاهد باشیم.

اصغر کفشچیان مقدم؛ هنرمند نقاش و دبیر نمایشگاه امام و مردم نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه امام و مردم ایده بسیار خوبی است که ارتباط امام با مردم را بیان می کند، این موضوع در این سال ها کمتر مورد توجه بوده و امروز نیاز است که به آن پرداخته شود.

کفشچیان مقدم افزود: با توجه به فرصت کمی که بود باحمایت مسوولان و همراهی هنرمندان آثار برای نمایشگاه ارسال شد و بیش از ۴۲۰ اثر از هنرمندان ۲۳ استان کشور در رشته های نقاشی و پوستر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی ۲۶ پوستر و ۱۵ اثر نقاشی برای نمایشگاه انتخاب شد. در بخش جنبی نیز ۲۴ عکس با موضوع امام و مردم به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این نمایشگاه دو نقاشی از جمال الدین خرمی نژاد و علی اکبر صنعتی به نمایش گذاشته شده است. که نقاشی جمال الدین خرمی نژاد پرتره ای از امام خمینی است و نقاشی علی اکبر صنعتی نیز از گنجینه فرهنگسرای نیاوران است.

عکس هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند در بخش غیررقابتی نمایشگاه به نمایش درآمده اند و این عکس ها توسط عکاسان مطبوعاتی در زمان حیات امام خمینی و در جریان دیدارهایی که با مردم داشتند گرفته شده است.

اما نقاشی و پوسترها در بخش رقابتی به نمایش درآمده اند و برگزار کنندگان نمایشگاه برای جلوگیری از پایین آمدن سطح کیفی نمایشگاه؛ از میان آثار رسیده، با دقت بیشتری آثار راه یافته به نمایشگاه را انتخاب کرده اند.

این نمایشگاه تا پایان خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برپا است و برگزیدگان دو بخش نقاشی و پوستر تا پایان نمایشگاه معرفی خواهند شد. کتابی برای این نمایشگاه منتشر نخواهد شد.

عبدالمجید حسینی نژاد، کاظم چلیپا و احمد خلیلی داوری بخش نقاشی و کورش پارسا نژاد، محمد رضا دوست محمدی و احمد آقا قلی زاده داوری بخش پوستر را برعهده داشتند.

نمایشگاه امام و مردم به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.