نمایشگاه نقاشی‌های پوشیدنی در گالری زمستان

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نمایشگاه نقاشی‌های پوشیدنی از ۶ آبان ماه تا ۱۵ آبان در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران، ۲۹ اثر از مینو گودرزی طراح پارچه ولباس را در معرض تماشای عموم گذاشته است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، در این نمایشگاه جستجو در منابع تصویری دوره های مختلف تاریخی ایران در دو شاخه نقوش وطرح پوشاک دستمایه آثار گودرزی است.

تن پوش‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخ ایران که با ایده‌های امروزی هنرمند همراه شده‌اند و نقش‌هایی که با قلم مو و رنگ پارچه بر روی لباس‌ها کشیده شده اند از جمله خلاقیت های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه هنرمند سعی داشته در توضیحاتی برای آثارش شناسنامه نقوش و طرح‌ایی را که از دوره های مختلف وام گرفته توضیحاتی ارائه دهد و آنان را معرفی کند.

ظاهرا یکی از دغدغه‌های نقاش هویت نقوش و طرح لباس ها است.

در این نمایشگاه برای اولین بار طرح‌های شاهنامه چاپ سنگی بر روی تی شرت وابریشم نقاشی شده اند.

جلیقه، ردا، خفتان، قبا و پیراهن که بعضی طراحی تازه دارند و بیشتر آنها اشاره به دوره‌های مختلف مادها، پارتها، ساسانی، صفویه و قاجار دارند به همراه تی شرت و تابلو ابریشمی شاهنامه های چاپ سنگی دوره قاجار معرفی مختصری است از آثار نمایشگاه نقاشی‌های پوشیدنی که به نقل از هنرمند: گاه یاد آوری گذشته است، گاه تذکر هویت پوشش ماست و گاه معرفی دوباره داشته های ماست .

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.