نمایشگاه هنرمندان نوگرا تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

۲۸خردادماه،

نمایشگاه سه تن ازهنرمندان برجسته نوگرای ایران؛ منصوره حسینی، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری که از ۲۲ اردیبهشت ماه در گالری خیال موسسه صبا برپا شده است، تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ نمایشگاه سه تن از هنرمندان نوگرای ایران؛ منصوره حسینی، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری که از ۲۲ اردیبهشت ماه در گالری خیال موسسه صبا برپا شده است، تا ۱۵ تیرماه تمدید شد. البته احتمال تمدید مجدد این نمایشگاه وجود دارد.

محمود جوادی‌پور، منصوره حسینی و احمد اسفندیاری چهره‌های برجسته نقاشی معاصر ایران که بنیان تحول در نقاشی مدرن در ایران مدیون آثارشان است.

همزمان با برگزاری بزرگداشتی برای این پیش‌کسوتان نمایشگاهی از آثار و وسایل شخصی این هنرمندان ترتیب داد که آخرین روزهای خود را طی می‌کند. نمایشگاهی که مورد استقبال مخاطبین خصوصا هنرمندان جوان قرار گرفت.

دربخش ابتدایی و ورودی این نمایشگاه آثار بسیار ارزشمندی از جوادی‌پور به چشم می‌خورد، سه اثر به چهره وی مربوط می‌شود که اولین آن متعلق به سال ۱۳۲۳ از ۲۴ سالگی‌اش به تصویر کشیده، تصویر دوم به سال ۱۳۶۵ بر می‌گردد که استاد را در ۶۶ سالگی نشان می‌دهد و آخرین تصویر نیمه کاره‌ای که بر روی بوم و سه پایه‌اش به یادگار مانده. در کنار این تابلوها، پرتره‌ای از جوانی استاد اسفندیاری و نقاشی‌های دیگری چون کاوه آهنگر، گل آفتاب‌گردان، شهر گرگان و چند اثر دیگری که بیشتر متعلق به دهه ۲۰ و ۳۰ می‌شود، وجود دارد.

جوادی‌پور آثار متفاوتی چون تصویرسازی، چاپ رنگی، تایپوگرافی، چاپ باتیک، کنده کاری روی لیتونیوم، آرم‌ها ، پوسترها و بسیار دیگر از این هنرها را برای اولین بار در ایران بنیان نهاد، که نمونه‌های آن در بخش بعدی این نگارخانه به نمایش در آمده است.

نقاشی‌های استاد احمد اسفندیاری، از دانشکده گرفته تا پایان عمر با او . قاب‌های بی‌عنوانی که تنها سال ترسیم آن به همراه تکنیک‌هایش در کنارش درج شده و حاکی از فضای ساده و در عین حال عمیق این هنرمند دارد. در این بخش تصاویری از اسفندیاری به همراه جوادی‌پور، همسرش و سایر استادان دیده می‌شود.

آخرین بخش فضای این گالری به آثار منصوره حسینی اختصاص دارد. آثاری که شور، شعف و عشق زاید الوصفی در آن ملاحظه می‌شود که با حرکت و چرخش قلم‌مو دایره‌‌وار نقاشی – خط‌هایی را با نام پیامبر خاتم محمد(ص) و علی (ع) آذین کرده و تماشای آن هیجانی داخلی ایجاد می‌کند.

این نمایشگاه تا پایان خردادماه در گالری خیال موسسه صبا برپاست.این نمایشگاه همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۸ ، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.