نمایشگاه هنری صنایع دستی ایران در روسیه افتتاح شد

آرشیو خبردین و اندیشه کد مطلب: ۸۰۲۰     
ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا:نمایشگاه آثار هنری، صنایع دستی و تجسمی ایران در روسیه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عصر سه شنبه ۱۱ مهرماه در موزه تاریخ معاصر روسیه در مسکو افتتاح شد.

چهارشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۱:۲۵

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، در آیین افتتاح نمایشگاه آثار هنری، صنایع دستی و تجسمی ایران، “آندره بوسیگین” معاون وزیر فرهنگ روسیه، جمعی از  مقام های فرهنگی و هنری روسیه، “رضا سجادی” سفیر ایران در روسیه، “ابوذر ابراهیمی” رایزن فرهنگی ایران، نجفی معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  و جمعی از مردم روسیه حضور داشتند.
در این نمایشگاه هنری، آثار هنری خوشنویسی استاد جلیل رسولی با ۱۵ اثر هنری اصیل قاب شده، آثار مینیاتوری استاد امیر هوشنگ خبری زاده کریمی، نقاشی مدرن همایون سلیم، آثار گرافیتی احسان پارسا و کاریکاتورهای عبدی به معرض نمایش در آمد.
همچنین در این نمایشگاه ،آثار هنری عکاسی سپیده مختاری، آثار و تابلوهای نقاشی و تصویری -مذهبی، کتب منتشر شده در باره مناظر طبیعی، گردشگری و تاریخی ایران، خاتم کاری استاد خادم ملت و میناکاری استاد فیض الهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
قلمزنی بر روی فلز استاد متولیان، پارچه قلمکاری استاد فخقوری، سفال و سرامیک استاد کریم زاده ترابی ، فیروزه کوبی استاد آقاجانی و هنر مجسمه سازی استاد شیخ الحکایی از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.
دومین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه  به همت  معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان ، سه شب   ۱۱ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ روسیه در مسکو افتتاح شد.
هفته فرهنگی ایران با حضور بیش از ۵۰ هنرمند ایرانی از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه سال جاری در مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می شود.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.