نمایشگاه چاپ دیجیتال برای ادامه مسیر به تجربه بیشتری نیاز دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا‌، ‘جلال ذکایی’ روز سه شنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی با اعلام حضور ۵۲ نماینده از واحدهای چاپی مختلف از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی در این نمایشگاه گفت‌: این حضور نسبت به سال گذشته با ۳۲ شرکت چشمگیرتر است.

وی فضای برگزاری این نمایشگاه را سه هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد : این فضا نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ذکایی به برگزاری ۱۱ کلاس کاربردی و کارگاه آموزشی طی برپایی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۷۰ نفر از طریق اینترنت برای حضور در این کارگاه ها ثبت نام کرده اند.

رییس دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از برپایی مستمر این دوره از کلاس ها در طول سال خبر داد و گفت: کتابی با عنوان ‘راهنمای چاپ دیجیتال’ نیز قرار بود برای نمایشگاه آماده شود، اما این کتاب همزمان با روز ملی چاپ – یازدهم شهریور ماه – منتشر خواهد شد.

ذکایی افزود‌: این کتاب حاوی دانستنی ها چاپ دیجیتال، معرفی نمایشگاه های معتبر دیجیتال و مراکز آموزشی چاپ دیجیتال در جهان است.

وی در زمینه اطلاع رسانی برای این نمایشگاه گفت: پس از اعلام فراخوان، اطلاع رسانی وی‍ژه ای از طریق نشریات صورت گرفت، ارسال یکصد هزار ایمیل، ۲۵ هزار نسخه کاتالوگ، هشت هزار دعوتنامه و ۱۰ هزار پیامک از جمله این اقدامات بود.

ذکایی به سایر فعالیت های متناسب با این صنعت اشاره کرد و گفت: قرار بود کتاب ‘آینده چاپ در قرن ۲۱’ اثر پروفسور ‘فرانک رومانو’ نیز برای این دوره از نمایشگاه به چاپ برسد اما به خاطر طولانی شدن مراحل آماده سازی آن، طی یک ماه ‌آینده چاپ و منتشر خواهد شد.

وی همچنین به برپایی سمینارها و دیگر برنامه های متناسب با نمایشگاه طی سال اشاره کرد و گفت‌: اطلاع رسانی در این عرصه همزمان با برپایی آن صورت خواهد گرفت.

ذکایی با بیان آنکه چاپ دیجیتال برای رسیدن به عرصه مطلوب راه طولانی را در پیش دارد گفت: خلا چاپ دیجیتال صنعتی نیز در این نمایشگاه احساس می شود؛ این چاپ با ورود خود، افراد زیادی را مخاطب قرار خواهد داد.

دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی که امروز(سه شنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و روسای اتحادیه های صنعت چاپ در محل هتل المپیک گشایش یافت تا دوم تیر ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۷۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.