نمایش‌هایی که شاید هرگز دوباره نبینید!

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

ایام سوگواری ماه محرم نزدیک است و تعدادی از آثار نمایشی به اجراهای خود پایان می‌دهند تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن این نمایش‌هاست.

 به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، از آنجا که تئاتر هنری گذراست و همچون هنرهای دیگر ثبت نمی‌شود و جاودانگی نمی‌یابد پس این امکان وجود دارد که وقتی اجرایی به کار خود پایان می‌دهد دیگر هرگز فرصت دیدن آن برای علاقمندان مهیا نشود؛ این روزها همزمان با آغاز ایام سوگواری ماه محرم تعدادی از آثار نمایشی سالن‌های مختلف تهران به کار خود پایان خواهند داد پس پیشنهاد می‌کنیم تئاتر دوستان فرصت دیدن این آثار را از دست ندهند .

بهترین بازیگر زن جشنواره سی و یکم فجر به روی صحنه است

نمایش “قرار” در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و هانیه توسلی به خاطر بازی در این نمایش در بخش مسابقه تئاتر فجر، جایزه بازیگر زن را دریافت کرد. علی سرابی نیز در این اجرا بازیگر نقش مقابل توسلی است.

“قرار” داستان سردرگمی‌ها و تنهایی‌های انسان امروز است که به فضای مجازی پناه می‌برند و عشق و علاقه را در این فضا جستجو می‌کند.

این اثر نمایشی به کارگردانی سیامک احصایی و نویسندگی طلا معتضدی در تالار حافظ به روی صحنه است و تنها  تا ۱۳ آبان ماه اجرا می‌شود.

داستان سه زن قاتل

“عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” هم عنوان نمایش دیگری است که بازیگران محبوبی چون بهاره رهنما و نسیم ادبی در آن ایفای نقش می‌کنند و داستان سه زن را روایت می‌کند که مرتکب قتل شده‌اند. ساناز بیان نویسندگی و کارگردانی این اثر را به عهده دارد .

“عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از ۱۵ مهر به روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۱۳ آبان درتالار شمس (سازمان فرهنگی هنری AIT) ادامه دارد. بازیگران این نمایش سهیلا صالحی، فروغ قجابگلی، نسیم ادبی و بهاره رهنما می باشند.

شایعات در روزهای پایانی دو اجرایی می‌شود

نمایش شایعات به کارگردانی رحمان سیفی آزاد که قرار بود ۱۰ آبان ماه به کار خود پایان دهد؛ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه -۸ و۹ آبان- در دو نوبت ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ در سالن استاد سمندریان به اجرا در خواهد آمد.

این نمایش که به زبان کمدی شایعه سازی را به عنوان پدیده ای مرسوم در جوامع امروزی مورد بررسی قرار می دهد، با حضور احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری به اجرا در می آید.

 یک کمدی شاد و جذاب

از دیگر آثاری  که به زودی به اجراهای خود پایان می‌دهد می‌توان به “مضحکه دزدها” اشاره کرد یک کمدی شاد و جذاب که تنها تا ۱۳ آبان ماه فرصت دیدن آن را دارید. این نمایش که در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه است را پویان غفاری نوشته و هادی عامل هاشمی آن را کارگردانی کرده است.

داستان “مضحکه دزدها” دربارهٔ سه دزد حرفه‌ای است که برای دزدی به خانه یکی از ثروتمندان شهر می‌روند و خود را به دروغ بازیگران تقلید معرفی می‌کنند. علی عامل هاشمی، حمید رحیمی، محمد صمدی، الهه شه پرست، سینا کرمی، ارسطو خوش رزم ، لبخند بدیعی، محمدرضا ایمانیان بروی صحنه می‌رود.

نمایشی که می‌توانید با تخفیف ببینید

 از دیگر آثاری نمایشی روی صحنه  که بزودی اجراهای خود را به پایان می رسانند می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

“عرق خورشید اشک ماه”

بلیت نمایش “عرق خورشید اشک ماه” از یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته برای دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی به صورت نیم‌‌بها ارائه می‌شود. نمایش ” عرق خورشید اشک ماه ” نوشته محمد چرم‌شیر، کارگردانی آتیلا پسیانی و بازی رضا کیانیان، علیرضا خمسه و خسرو پسیانی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

 پروانه مفرغی

“پروانه مفرغی” عنوان نمایشی است که به کارگردانی هوشمند هنرکار که از ۱۴ مهر ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه رفته و  ۱۳ آبان به کار خود پایان می‌دهد. در این نمایش علی طاهری، هوشمند هنرکار، کیارش لبانی، سیاوش جامع، کامیار محبی، کاظم هژیرآزاد، فرزین محدث، شیدا ابراهیمی، نوید صفاریان بازی می کنند.

مخاطب خاص

مخاطب خاص به نویسندگی و کارگردانی علی شمس اجرای محیطی است که در مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست این اثر نمایشی از ۷ مهر به روی صحنه رفته و تا ۱۰آبان اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش وحید آقا پور، الهام شعبانی، رضا مولایی و جواد نمکی می باشند.

حقایقی دربارهٔ یک ماهی مرده

حقایقی دربارهٔ یک ماهی مرده، هروز در ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سه‌نقطه اجرا می‌شود و ۱۵آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد. کارگردان این اثرب هنام احمدی و محمد چرمشیر آن را نوشته است.

 هیچ، nothing

نمایش هیچ، nothing از ۵ آبان اجرای خود را آغاز کرده و تا ۱۵ آبان درفرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. این اثر با کارگردانی مشترک محمد رضا غریب زاده و علی رضا نیکخواه و نویسندگی اودوکیموس تسولاکیدیساجرا می گردد. بازیگران این نمایش شیما پیله وری، سپیده بجست، دریا یاسری، شادی شاه علی می باشند.

غروب روزهای آخر پاییز

این اثر نمایشی که در کارگاه نمایش باران بروی صحنه است از ۲ آبان اجرای خود را آغاز کرده و تا ۱۵آبان هر روز ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود. این اثر نمایشی نوشته فردریش دورنمات است و کارگردانی آن را محمدرضا حیدری انجام داده است. مسعود اسفندیاری، ایمان میرهاشمی، اردشیر خوشفکاری، امیرحسین عالی بازیگران این نمایش می باشند.

 ظاهرا محترمانه

ظاهرا محترمانه عنوان نمایشی است که تا ۱۰آبان ماه در خانه نمایش به روی صحنه است این نمایش به کارگردانی مشترک امیر قاسمی و محسن بنی هاشمی و همچنین نویسندگی محسن بنی هاشمی اجرا می‌شود بازیگران این نمایش امیر قاسمی، فهیمه معین، احمد جعفری، حسین سبزیکاریان، نیلوفر مهاریان، سجاد شیر علی، علی فیروز پور، سید محسن بنی هاشمی می باشند.

 
سپنج رنج و شکنج

“سپنج رنج و شکنج” از ۲۸ مهر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران بروی صحنه رفته و ۱۵آبان به اجرای خود پایان می‌دهد. این اثر نوشته زنده یاد محمود استاد محمد است و احسان حاجی پور کارگردانی آن را به عهده دارد . عزت الله مهر آوران و احسان کرمی بازیگران این نمایش می باشند.

شیش و هشت

مجموعه ایرنشهر میزبان نمایش “شیش و هشت” به کارگردانی نیما دهقان و نویسندگی کوروش نریمانی است. در این اثر نمایشی که تا ۱۰آبان ماه بروی صحنه است فرزین صابونی، الهام کردا، سیامک صفری، جواد پولادی و هدایت هاشمی بازی می‌کنند.

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.