نمایش ˝خاله مرجان و خروس˝، آرزوی بیش از ۳۰ کودک را برآورده کرد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نمایش ˝خاله مرجان و خروس˝ کاری از مریم کاظمی روز گذشته در حالی به اجرای خود پایان داد که میزبان جمعی از خیرین و خانواده‌هایی بود که برای برآورده کردن آرزوی کودکان تلاش می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین؛ در این روز نمایش “خاله مرجان و خروس ” دو اجرای پی در پی انجام داد و در پایان دومین اجرای این روز میزبان مراسم اهدا هدایای این گروه از خیرین به کودکانی که آرزوهایشان را پیش از این شناسایی کرده بودند شد. حسین محب اهری، جواد زیتونی ، مریم کاظمی و دیگر اعضا گروه تئاتر مستقل به نمایندگی از خیرین هدایا را به کودکان تقدیم کرده و فضایی شاد و به یاد ماندنی برای کودکان ایجاد کردند.

حسین محب اهری در این مراسم از تماشاگران دربارهٔ درس‌هایی که از نمایش “خاله مرجان و خروس” آموخته‌اند پرسید. جواب‌های صادقانه و بی‌پیرایه کودکان و نوجوانان دقت نظر، تیزهوشی و درک درست از اثر نمایشی را بیان می‌کرد به طوریکه تمامی بزرگسالان را شگفت زده کرد.

محب اهری در ادامه به نقش تخیل در ساخته شدن شخصیت افراد پرداخته و تنوع آرزوها را نشانه ای ازامید به زندگی در جوامع معرفی کرد.

این نمایش شاد و عروسکی، که با استقبال خانواده ها روبرو شده برگرفته از یک داستان خاطره انگیز و جذاب به نام “قوقولی قوقول” که در کتاب فارسی دوم دبستان دهه ۵۰ نوشته شده بود است. در این نمایش ماجرای دو خواهر به نام های مرجان و ریحان و حیوانات مزرعه در بستری از تلاش و کوشش و محبت و یکپارچگی آنها در انجام امور تصویر شده است.

مریم کاظمی در این نمایش با استفاده از تکنیک های عروسکی نخی و دستکشی و با تلفیق بازی زنده بازیگران اثری خاطره انگیز را خلق کرده که در آن حسین محب اهری، مریم کاظمی، مرجان احمدی، سمیه نادری ، آنا نمکچیان، پریسا فلاح زاده، عماد سالکی، نازنین صفا و حسام کلانتری به ایفای نقش می‌پردازند.

مریم کاظمی علاوه بر بازی در نقش مترسک این نمایش طراح حرکت، نویسنده نمایشنامه و کارگردان نیز هست. طراحی صحنه و لباس رضا مهدی زاده ، موسیقی فرید نوایی و طراحی عروسک سهیلا باجلان ، طراح پوستر و بروشور عکاد سالکی و پریسا فلاح زاده ، عکس سیامک زمردی مطلق، دستیار کارگردان مهراد زمانی، مدیر صحنه مهری کشوری و روابط عمومی زهرا شایان فر هستند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. p@ris@:

    سلام دوستان

    من این نمایش رو دیدم عالیه
    کارهای خانم کاظمی معرکه هستند مانند کلوچه دارچینی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.