نمایش ˝یک حبه قند˝ به‌جاى اسکار در کشورهاى مختلف

آرشیو خبرفرهنگ و هنرسینما کد مطلب: ۱۰۳۳۱۲     

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی

حسینی گفت: در داخل کشور هنرمندان و سینماگران این حرکت را محکوم کردند اما این محکومیت بازتاب جهانی نداشت به همین دلیل تصمیم گرفته شده تا فیلمی از ایران در اسکار شرکت نکند.

شنبه ۸ مهر ساعت ۱۲:۱۶

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به دلایل شرکت نکردن فیلمی از ایران در اسکار امسال اظهار داشت: اهانتی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته، غیر قابل تحمل است. البته در گذشته جسارت‌هایی به مسلمانان، اسلام و ایران شده بود اما هیچ کدام در این سطح نبوده است و ما باید یک واکنش جدی به این مساله داشته باشیم تا ادامه پیدا نکند.
 
وی افزود: در داخل کشور هنرمندان و سینماگران این حرکت را محکوم کردند اما این محکومیت بازتاب جهانی نداشت به همین دلیل تصمیم گرفته شده تا فیلمی از ایران در اسکار شرکت نکند و زمانی که ما اعلام می کنیم در اسکار شرکت نخواهیم کرد به ویژه در جایی که سال گذشته یکی از فیلم‌های ایران در سطح جهانی مطرح شد، این سوال برای همگان به وجود خواهد آمد که چرا ایران شرکت نکرده است؟

حسینی خاطر نشان کرد: به هر حال ما با این اقدام خود به نوعی می‌خواهیم به این حرکت ناروا و زشتی که سینمای آمریکا انجام داده است، اعتراض کنیم. اگر چه آن‌ها ادعا می‌کنند، تشکیلات آکادمی اسکار جداست و یا این فیلم حرفه‌ای نیست، اما بالاخره این فیلم در سطح گسترده در دسترس همگان قرار گرفته و تمام جهان اسلام درباره این مسئله واکنش نشان داده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این حرکت پاسخ خوبی از سوی سینمای ایران باشد و فکر می‌کنم تاثیر آن بیشتر باشد.
 
وی ادامه داد: البته ما از این فیلم و یا فیلم‌های مشابهی که می‌تواند در سطح جهان مطرح شود، حمایت خواهیم کرد تا در کشورهای مختلف نمایش داده شوند و با حضور در هفته‌های فیلم و برنامه‌های گوناگون سعی می‌کنیم مردم دنیا این فیلم را ببینند تا این فیلم بتواند به عنوان نماینده سینمای ایران نشان دهنده سینمای برتر ما در مقابل سینمای ناشایست برخی کشورها باشد.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.