نمایش آثار هنرمند درگذشته در فرهنگسرای نیاوران

۱۸م آذر ،

هنر > نمایشگاه
نمایشگاهی از آخرین نقاشی های زنده یاد آذرنوش ابراهیمی روشن به مناسبت اولین سالمرگش از ۱۹ آذر در گالری دو فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دراین نمایشگاه که توسط دوستان آذرنوش ابراهیمی برگزار خواهد شد،۳۰ اثر نقاشی از آخرین آثار این هنرمند به تماشا و فروش گذاشته می‌شود.

ابراهیمی در سال های آخر عمرش تک نی‌هایی را روی بوم هایش به نمایش می‌گذاشت که برگرفته از تنهایی و بیماری اش بود.

این نی‌ها روی زمینه های رنگی و متنوعی تصویر می‌شدند.

این هنرمند مازندرانی در طول عمر هنریش کارهای فراوانی داشته و از طبیعت بکر شمال ایران گرفته تا خانه های کاهکلی یزد و آلاچیق های جنوب را در حریم بومهایش به نمایش گذاشته است.

نکته جالب آثار ابراهیمی این است که او با آنکه بسیار احساسانی بود و ارتباط قلبی بسیار خوبی با آدم داشت ولی انسان ها را از آثارش طرد کرده و گسلی میان خود و انسان ها در آثارش به وجود آورده بود.

آذرنوش ابراهیمی روشن در سال ۱۳۲۹ متولد شد و پس از اتمام تحصیلاتش در دانشکده هنرهای زیبای تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد.

تاکنون نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی وی در گالری های تهران برگزار شده و مدتی نیز با بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ارتباط تنگاتنگی داشته است.

اکنون دوستان آذرنوش تصمیم گرفته اند به مناسبت اولین سالمرگش نمایشگاه و بزرگداشتی برای او برگزار کنند.

نمایشگاه نقاشی های آذرنوش ابراهیمی روشن تا ۲۶ آذر ماه در گالری دو فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.