نمایش آثار ۴۰ نقاش زن ایرانی در سه کشور اروپایی

۱۸م آذر ،

هنر > تجسمی
آثار هنرمندان زن ایرانی پس از نمایش عمومی در بروکسل، در شهرهای ورشو و آتن نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار هنرمندان زن ایرانی اولین بار سال ۲۰۰۱ میلادی با نمایش آثار ۱۰ هنرمند نقاش ایرانی توسط گالری الهه در تهران و گارلی آرت کانتارا در بروکسل برگزار و بعد از آن نیز دوبار دیگر این اتفاق بین‌المللی تکرار شد.

این بار دو گالری با انتشار یافتن یک فراخوان عمومی برای دریافت آثار زنان هنرمند ایرانی متولد ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ فراخوان دادند تا دامنه گسترده‌تری از هنرمندان را شناسایی و معرفی کنند.

این نمایشگاه با عنوان «نمایش داده‌ نشده» از آبان ماه امسال به دبیری فری ملک‌مدنی و با موضوع آزاد در گرایش‌های عکاسی، نقاشی و چیدمان در گالری آرت کانتارا بروکسل با آثاری از ۴۰ هنرمند زن ایرانی برپاست.

همچنین قرار است مجموعه آثار این نمایشگاه در ماه‌های فوریه و مارچ ۲۰۲۴ در آتن و از ۱۵ اپریل تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ در ورشو به نمایش گذاشته شود.

در مجموعه «نمایش داده نشده» آثاری از ثمین ابرقوئی، عالیه عابدینی، سارا ابری، آساره عکاشه، مینا انوشه، هما ارکانی، مریم اشکانیان گنجه، مریم آوارزمانی، سپیده بهزادی، سوده داودنوری، فریبا دهقانی‌زاده، ساناز دزفولیان، ریحانه حسینی، بنفشه جهانگیری، شیوا کلامیان، مهدخت کسائی‌نسب، هدی کاشیها، عاطفه خاص، زهرا مداح، مریم مجد، ژینا مدرس‌گرجی، ندا معین‌افشاری،سحر مختاری، ندا مرادی، الهام مصدق، مریم مولیایی، مونا نجفی‌زاده، شیوا نوران، سپیده نورمحمدمنش، شادی نویانی، پونه اُشیدری، دلارا پاکدل، فرناز ربیعی‌جاه، مهری رحیمی‌زاده، هنگامه صدری، سحر صالحی، فاطمه ساویز، شیما سهرابی، زهرا طباطبایی و آتوسا وحدانی، به نمایش در آمده‌اند.

همچنین در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) کنفرانسی با عنوان «فرصت‌ها یا چالش‌هایی که زن و هنرمند بودن در ایران امروز دارد» در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.