نمایش ایرانی، برگزیده‌ جشنواره‌ بین‌‌المللی قزاقستان

سینما و تلویزیون > تئاتر
نمایش« یک سفر رویایی» کار حامد زارعان به‌ عنوان بهترین نمایش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر قزاقستان انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره از ۲۳ سپتامبر تا ۱ اکتبر ـ ۲ تا ۱۰ مهرماه ـ در شهر آلماتی قزاقستان با حضور ۳۰ کشور و ۴۵ گروه نمایشی در ۳ بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاترخیابانی، فیلم و انیمیشن برگزار شد.

در بین داوران این جشنواره اسماعیل شفیعی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر در کنار داورانی از کشورهای روسیه – ژاپن به چشم می‌خورد.

در این جشنواره ۲ نمایش « زمین و چرخ» به کارگردانی زهرا صبری از گروه «یاس تمام» در بخش صحنه‌ای و نمایش «یک سفر رویایی» به کارگردانی حامد زارعان کاری از گروه ۲۷ آبان در بخش تئاتر خیابانی اجرا شدند.

در اختتامیه این جشنواره نمایش «یک سفر رویایی» به عنوان بهترین نمایش خیابانی جشنواره شناخته شد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به مبلغ ۵۰۰۰ دلار را دریافت کرد.

این نمایش نوشته مشترک ابوالفصل ورمزیار و حامد زارعان است که با کارگردانی حامد زارعان اجرا شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: علی اکبر ترخان، بازیگران و بازی دهندگان عروسک : ابوالفصل ورمزیار- محمد رضا معجونی- بابک تن – مریم خاکسار تهرانی- کمیل شهسواری و حامد زارعان.

این نمایش با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و فرهنگسرای بهمن تولید شده است.

نمایش« یک سفر رویایی» تلفیقی است از خورده نمایش‌های ایرانی شامل تکم، الاغ سواری، خیمه شب‌بازی، عروسک‌های انگشتی، پرده خوانی، نقالی و عروسک غول پیکر.

گروه ۲۷آبان سال گذشته با نمایش «نوروز خان» و «تندیس» در همین جشنواره شرکت داشت و جایزه نخست این فستیوال را دریافت کرد که اولین جایزه بین‌المللی تئاتر خیابانی ایران در فستیوال‌های بین‌المللی بود.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.