نمایش دو فیلم ایرانی در فستیوال فیلم کن فرانسه

۲۷فروردین۱۳،

در دو بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه

فیلم‌های ˝دوئت˝ و ˝بیشتر از دو ساعت˝ در بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن رقابت می‌کنند.

اسامی فیلم‌های حاضر در بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن فرانسه از سوی برگزارکنندگان این فستیوال اعلام شد.

به گزارش هنرآنلاین، بر اساس اعلام برگزارکنندگان این فستیوال، دو فیلم “دوئت” و “بیش از دو ساعت” از سینمای ایران در بین فیلم‌های اعلام شده برای نمایش در این دو بخش دیده می‌شود.

بنابر این گزارش، فیلم ۱۵کوتاه “بیش از دو ساعت” ساخته علی اصغری از ایران در بخش فیلم‌های کوتاه فستیوال کن، که برای کسب نخل طلای این بخش با ۸ فیلم کوتاه دیگر که از میان ۳۵۰۰ فیلم کوتاه متقاضی از ۱۳۲ کشور جهان برگزیده شدند، رقابت می‌کند.

ریاست هیئت داوران بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن را جین کمپیون، سینماگر شناخته شده نیوزیلندی و برنده جایزه اسکار برعهده دارد.

به نوشته هالیوودریپورتر، فیلم “دوئت” ساخته نوید دانش، از تولیدات مدرسه هنرهای سینما تئاتر کارنامه از ایران هم در بخش سینه‌فونداسیون با ۱۷ فیلم و انیمیشن از دیگر کشورهای جهان، که از بین ۱۵۰۰ فیلم و انیمیشن متقاضی از ۲۷۷ مدرسه در سراسر جهان انتخاب شدند، رقابت می‌کند.

گفتنی است، شصت‌وششمین فستیوال بین‌المللی فیلم کن فرانسه از روز ۱۵ ماه می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه) با نمایش فیلم “گتسبی بزرگ” افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.