نمایش سامانه S۲۰۰، رعد و رژه موشک​های بالستیک/رزمایش هوابرد و زمینی سپاه و ارتش در غرب و شرق کشور

به گزارش خبرآنلاین، آغازگر این مراسم سخنرانی رئیس​جمهور بود که او طی آن «نیروهای مسلح ایران» را مدافع همه ملت​ها خواند. پس از آن مراسم  رژه هفته دفاع مقدس برگزار و از جدیدترین دستاوردهای نظامی ایران رونمایی شد. رژه بزرگ یگان‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت دفاع هم‌اکنون با حضور مقامات عالیرتبه نظامی در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی همچنان در حال برگزاری است.

امیرپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این مراسم اعلام کرد که رزمایش مشترک هوابرد با ارتش و سپاه در منطقه غرب کشور برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، رزمایش مشترک نیروی زمینی ارتش و سپاه نیز در ماه آبان در جنوب شرق کشور با محوریت زرهی برگزار می‌شود. سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز از برگزاری رزمایش نیروی دریایی به منظور نمایش توانایی خود در سال جاری خبر داد.

احتمال حمله اسرائیل، شایعه حضور نظامی ایران در سوریه و رزمایش ۲۵ کشور جهان در خلیج فارس هم از سوالات خبرنگاران از این دو مقام نظامی بود. پوردستان در واکنش به تهدیدات رژیم غاصب اسراییل گفت: ما لحظه به لحظه تهدیدات را رصد می‌کنیم و اگر بخواهند ضربه‌ای به ما وارد کنند، مطمئنا آسیبی که به آنها وارد خواهد شد، بیشتر است. سردار فدوی هم در این باره اظهار داشت: اسراییلی‌ها تهدیدات خود را پس گرفتند و آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی بر احمقانه بودن این تهدیدات تاکید کردند، تنها تعدادی از سران رژیم صهیونیستی هستند که بر این مساله اصرار دارند.

پوردستان در مورد حضور سپاه در سوریه نیز که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت:‌ همانطور که فرمانده محترم سپاه اعلام داشت، حضور ما تنها به منظور کمک های فکری و مشاوره‌ای است. فدوی هم درباره مانور مشترک ۲۵ کشور با حضور آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت:‌ این رزمایش یک واکنش انفعالی است . آنها می‌خواهند با این رزمایش مدعی شوند که می‌توانند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستند، اما حضور آمریکا تنها موجب ناامنی است همانطور که حضورش در عراق، افغانستان و بسیاری دیگر از مناطق جهان موجب ناامنی شده است.

نمایش سامانه موشکی اس ۲۰۰و رژه موشک​های بالستیک

در رژه نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی کشورمان، سامانه پدافند هوایی موشکی اس ۲۰۰ برد بلند، که بهینه سازی شده بود از مقابل جایگاه عبور کرد. در این رژه سامانه‌های موشکی راپیر، شاهین و توپ‌های ضد هوایی و همچنین سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از مقابل جایگاه عبور کردند.

همچنین جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران نیز در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد. این سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر۲ می‌تواند اهداف را در فاصله ۵۰کیلومتری و در ارتفاع ۷۵هزار پا مورد هدف قرار دهد. این سامانه چه در داخل طراحی و تولید شده است پیشرفته‌تر از نوع شرقی آن یعنی سامانه بوک است. تولید و به کارگیری این سامانه می‌تواند توان پدافندی کشور را در بخش‌های مختلفی ارتقاء داده و کامل کند.

به گزارش فارس، ۷ نوع موشک بالستیک و ۳ نوع سامانه پدافند هوایی سپاه نیز در رژه ۳۱ شهریور شرکت کردند. در این رژه موشک‌های بالستیک فاتح ۱۱۰، خلیج فارس، شهاب ۲، قیام، قدر F، سجیل و سکوی پرتاب و راکت سه‌تایی زلزال و سامانه‌های پدافند هوایی بهینه شده صیاد ۱، تور ام ۱ ، سامانه بهینه شده سام ۶ و سامانه پدافند هوایی رعد با موشک طائر ۲ از مقابل جایگاه عبور کردند. همچنین سامانه رادار علیم و کاشف ۲ در این رژه شرکت داشتند.

گفتنی است همزمان با برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی چتر‌بازان نیروی زمینی ارتش به انجام نمایش هوایی پرداختند.

به گزارش ایرنا، وابستگان نظامی ۴۰ کشور جهان مقیم جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه روز جمعه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح کشورمان حضور یافتند و ۳۸۰ خبرنگار داخلی و خارجی نیز این مراسم را پوشش خبری داده​اند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.