نمایش فوتبال در سالن سینما جالب نیست/ تلویزیون کارش را انجام داده است

مسعود اوحدی، استاد دانشگاه و کارشناس رسانه در پاسخ به این سئوال که آیا سالن سینما فضای مناسبی برای نمایش فوتبال است یا نه؟ به خبرنگار مهر گفت: من سال ۱۳۷۸ که در آمریکا مشغول به تحصیل بودم از آنجایی تلویزیون‌های آنجا مسابقات فوتبال ایران را پخش نمی‌کردند ما برای دیدن مسابقات جام جهانی و دیدن تیم ایران به سالن سینما می‌رفتیم. به یاد دارم این کار فقط به دلیل نبود پخش مسابقه از تلویزیون بود.

وی ادامه داد: دیدن فوتبال روی پرده بزرگتر امکان‌پذیر است، اما به نظرم نمایش فوتبال در سالن سینما خیلی جالب نیست. این در حالی است که مردم می‌توانند از طریق تلویزیون فوتبال را تماشا کنند. البته اگر علاقمند هستند که تصاویر بزرگتر مسابقات را تماشا کنند می‌توانند در فضای باز پارک‌ها که تلویزیون‌های شهری قرار دارد فوتبال را ببینند و کاملاً هم قابل استفاده است.

این استاد دانشگاه اشاره کرد: مگر دیدن فوتبال از تلویزیون چه ایرادی دارد که حال بخواهیم در سینما آن را تماشا کنیم؟ به نظرم زنان هم می‌توانند از طریق تلویزیون یا تلویزیون‌های شهری فوتبال را تماشا کنند.

اوحدی در پاسخ به این سئوال که وظیفه صدا و سیما به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز در این باره چیست؟ توضیح داد: به هر حال صدا و سیما وظیفه‌ خودش را برای پخش مسابقات فوتبال انجام داده است. وقتی تلویزیون حق پخش این مسابقات را خریداری می‌کند و بعد پخش می‌کند، بنابراین وظیفه‌اش را انجام داده است.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت که باید تلویزیون نصحیت کند و هنگام فوتبال مرتب زیرنویس کند که هنگام تماشای فوتبال در سالن سینما مبادی آداب باشید. مردم باید خودشان به این نتیجه برسند، نه اینکه تلویزیون آنها را نصیحت کند. به نظرم این مسئله به مرور زمان فرهنگسازی می‌شود و نیازی به نصیحت نیست. معتقدم تلویزیون کار خودش را انجام داده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.