نمایش موفقیت‌آمیز ˝تابور˝ در فستیوال فیلم ادینبورگ

فروردین ۱۴۰۳

فیلم سینمایی ˝تابور˝ به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر در شصت‌وهفتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ادینبورگ در کشور اسکاتلند به نمایش درآمد.

به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی “تابور” ساخته وحید وکیلی‌‌فر در دو سانس مختلف در شصت‌وهفتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ادینبورگ در کشور اسکاتلند به روی پرده رفت و با استقبال منتقدین مواجه شد و در تمام نقدها “تابور” را یادآور سینمای تارکوفسکی به ویژه فیلم‌های “استاکر” و “سولاریس”، دیوید لینچ و “ادیسه۲۰۰۱” کوبریک دانستند که از حیث فرم و روایت، تفاوت‌های آشکاری با سینمای شناخته شده ایران دارد. در همین راستا “دیوید کرنز” نویسنده مجله معتبر “سایت اند ساوند” تابور را ستود و آن را اثری غریب و زیبا خواند.

بنابر این گزارش، فستیوال ادینبورگ قدیمی‌ترین فستیوال فیلم جهان و معتبرترین فستیوال فیلم در بریتانیا به شمار می‌رود که در شهر ادینبورگ پایتخت کشور اسکاتلند برگزار شد.

“تابور” دومین فیلم بلند و مستقل وحید وکیلی‌‌فر پس از “گشر” می‌باشد که با همکاری فریبا رستمی در تهران تولید شده و توسط کمپانی دریم لب فیلمز با مدیریت نسرین میرشب پخش جهانی می‌شود و حضور موفقی در فستیوال‌های بین‌المللی داشته است، از جمله؛ فستیوال‌های روتردام، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل ، دبی و مومبای.

“تابور” در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فستیوال بین‌المللی فیلم اولهار به نمایش درآمد. این فستیوال که بر روی فیلم‌های مستقل تمرکز دارد، در روزهای ۶ تا ۱۴ ژوئن (۱۶ تا ۲۴ خردادماه) در کشور برزیل برگزار ‌شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.