نمایش ”نگاه دل”تصویر شاخصه‌های بومی مردم خرمشهر است

۲۱اردیبهشت،

کارگردان شرکت کننده در جشنواره تئاتر صاحبدلان:

عادل کروشاوی گفت: این اثر نمایشی با برخورداری از شاخصه های بومی و آئین های مردم خرمشهر و به شیوه فاصله گذاری روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، کروشاوی که قرار است نمایش ˝نگاه دل˝ نوشته عباس جانفدا را از خرمشهر در سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان به اجرا درآورد در گفت و گو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: در انتخاب اثر نمایشی سعی کردم به موضوعی بپردازم که در آخر پیام و حرفی از شهروندان خوزستانی برای مخاطبان داشته باشد. ضمن اینکه با توجه به اینکه آثار نمایشی ارائه شده تاکنون نگاه منفی به آداب و رسوم و سنن مردم خوزستان داشته، تصمیم گرفتم این نمایش را که به ویژگی های مثبت این مردم از جمله خون گرمی و مهمان نوازی اشاره دارد، در قالب جشنواره تئاتر صاحبدلان به اجرا درآورم.

وی تاکید کرد: شیوه اجرای نمایش “نگاه دل” به استفاده از یک دکور چند منظوره خلاصه می گردد که با باز و بسته شدن آن، دو فضای نمایشی ایجاد می گردد. همچنین در اجرای اثر سعی کردم بازیگران را در طول نمایش روی صحنه نگه دارم تا جابه جایی اشخاص با نورپردازی و قطع نور، انجام شود.

کروشاوی درخصوص طراحی لباس بازیگران هم بیان کرد: لباس نقش آفرینان این نمایش با توجه به لباس های بومی و محلی مردم خوزستان طراحی شده است تا این نمایش از شاخصه های بومی این منطقه برخوردار باشد.

نمایش “نگاه دل” قصه مادر و دختری است که به خاطر جنگ عراق و آمریکا به ایران مهاجرت می کنند و برای امرار معاش مجبور می شوند در کنار مرقد حضرت علی ابن مهذیار در اهواز به دستفروشی مشغول شوند. با گذر سال ها خانواده با جوانی دستفروش به نام عزیز آشنا می شوند و …

این نمایش با همکاری گروه تئاتر “بیان نو” اجرا می گردد و در آن فواد رابحی، مسلم واقی، رویا زارع، زینت ورزنده پور، مسعود احمدیان و مهدی اولیا زاده در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

گفتنی است، نمایش”نگاه دل” ۱۰خردادماه در قالب سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹ در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.