نمایش ویژه مستندهای«زلزله آذربایجان»

نمایش ویژه مستندهای«زلزله آذربایجان»

درجشنواره«سینماحقیقت» صورت می گیرد؛

نمایش ویژه مستندهای«زلزله آذربایجان»

ششمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» در بخش ویژه ای، به نمایش مستندهای مرتبط با زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی می پردازد.

تاریخ : سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۵:۳۳

به گزارش هنرنیوز؛ روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت اعلام کرد: به دنبال وقوع زلزله شدید در مناطق شمال غرب کشور که متاسفانه باعث کشته و زخمی شدن صدها تن از هموطنان آذری گردید، ستاد برگزاری جشنواره ضمن تسلیت به عموم بازماندگان، با طراحی بخش ویژه ای و بدون حضور هیات انتخاب مرسوم، اقدام به پذیرش و نمایش فیلم هایِ مناسب مرتبط با این رویداد غمبار خواهد نمود.
برپایه این گزارش، عموم مستندسازانی که نسبت به ثبت و ضبط این واقعه تاسف آور اقدام کردند، می توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵ مهرماه به دبیرخانه جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه دوم ارائه نمایند.
گفتنی است: پیش از این هم اعلام شده بود که این «مرکز» از مستندسازان سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که نسبت به ثبت این رویداد تاسف آور، با تاکید بر «توجه به زندگی» و «نقش امید» اقدام به تولید مستندهایی تا سقف ۳۰ دقیقه نمایند، پس از بازبینی به خریداری سه فیلم برتر اقدام خواهد کرد. تسریع در واکنش به ابعاد انسانی- زیست محیطی این فاجعه و همچنین استفاده از استعدادهای نهفته شهرستان ها در ثبت این رخداد غمبار، از انگیزه های «مرکز» پیرامون اجرای این اقدام است.

کد خبر: ۴۵۰۰۲

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.