نمایش پویانمایی “بچه گربه” در بخش مسابقه جشنواره انسی

۲۶خردادماه،

فیلم کوتاه پویانمایی”بچه گربه” از تولیدات تازه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره انسی فرانسه به نمایش در آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون ، این فیلم کوتاه به کارگردانی شیوا صادق اسدی از ۱۰ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ تا ۲۵ خرداد) به همراه ۱۲ فیلم پویانمایی کوتاه از کشورهای “چین”، “ایتالیا”، “فرانسه”، آمریکا”، “انگلستان”، “‌اسپانیا”، “ژاپن”، “آرژانتین”، “لهستان”، “بلژیک”، “هلند”  در مجموع به مدت ۸۰ دقیقه در این جشنواره معتبر به نمایش گذاشته شد.
هم‌چنین کارگردان این فیلم  با دعوت برگزار کنندگان در این جشنواره حضور یافت.
سی‌وهفتمین جشنواره فیلم انسی فرانسه به ۲۶ فیلم منتخب در بخش‌های مختلف جوایزی اهدا کرد که از این میان تعداد ۷ جایزه به فیلم های کوتاه، ۳ جایزه به فیلم‌های زنده، ۳ جایزه به فیلم‌های تلویزیونی و ۲ جایزه به فیلم‌هایی که تهیه کننده غیر دولتی داشتند و ۷ جایزه نیز به فیلم‌هایی در دیگر بخش‌های جشنواره تعلق گرفت.
 هم چنین امسال ۲ هزار و چهارصد و شصت‌ویک فیلم از سراسر دنیا به این جشنواره ارسال شده است که از این میان ۲۳۶ فیلم در بخش‌ فیلم‌های کوتاه، بلند، تلویزیونی، آموزشی و فیلم‌هایی که با هزینه غیر دولتی تهیه شده‌اند پذیرفته شده بود.
این فیلم پویا‌نمایی به بیان عواطف و احساسات دختر بچه‌ای خردسال می‌پردازد که با پدر و مادرش زندگی می‌کند اما پدر و مادری که چندان هم پذیرای او نیستند چون غرق در مسایل و مشکلات خود می باشند.
 یک روز دختربچه متوجه تولد بچه‌گربه‌ای در حیاط خانه‌شان می‌شود و کم کم غرق در زندگی گربه‌ها می‌شود و دنیایش دیگر نه دنیای آدم‌ها٬ بلکه دنیای گربه‌ها است….  
گفتنی‌‌است پویانمایی “بچه گربه” اسفند سال قبل نیز در هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۳ تندیس طلایی بهترین کارگردانی، صداگذاری و موسیقی را در بخش‌ مسابقه ایران و تندیس نقره‌ای بهترین کارگردانی را در بخش مسابقه بین‌الملل به دست آورد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.