نمایش ۲۰۰ اثر کمتر دیده شده سالوادور دالی در موزه مادرید

۱۰اردیبهشت،

نمایشگاهی از آثار سالوادور دالی، نقاش و آرتیست شناخته شده و برجسته اسپانیایی و یکی از پیشروان هنر نقاشی در قرن بیستم در موزه ملی مادرید در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر از آثار سالوادور دالی که بعضی از آنها تاکنون به معرض عموم گذارده نشده و تعدادی دیگر نیز تاکنون در اختیار مجموعه‌داران شخصی بوده در کنار نمونه‌هایی از عکاسی‌ها و دستنوشته‌های دیگر این هنرمند در معرض تماشا قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، این نمایشگاه با همکاری مرکز فرهنگی جورج پمپیدو در پاریس برگزار ‌شده و آثاری از تمامی دوره‌های زندگی حرفه‌ای این نقاش به نمایش درآمده است. علاوه بر این در این نمایشگاه به طور ویژه به روی آثار سورآلیستی این نقاش تمرکز شده است.

بخشی دیگری از این نمایشگاه نیز به کارهایی اختصاص داده شده که مختص دورانی است که سالوادور دالی به علوم علاقه نشان می‌داد.

جورج اشتولز، یکی از منتقدان مطرح هنر نقاشی دربارهٔ آثار به نمایش درآمده در موزه ملی مادرید، به یورونیوز گفته: “طی سال‌های قبل، نمایشگاه‌های متعددی از آثار سالوادور دالی برپا شده و با هر نمایشگاه و دیدن دوباره آثار او، نگاه‌ها به هنر وی نیز تغییر کرده است. در واقع ما یاد گرفته‌ایم چگونه به آثار و هنر وی نگاه کنیم. در سال ۲۰۰۴ میلادی که تولد صد سالگی او نیز بود، نمایشگاه‌های متعددی از آثار این نقاش نگاه ما را به دالی واقعا عوض کرد و اکنون زمان دید کامل‌تر و تثبیت یک نگاه دقیق‌تر به آثار سالوادور دالی رسیده است. نباید دالی در سال‌های آخر عمر وی به طور جداگانه با دالی در سال‌های جوانی نگاه کنیم بلکه باید دالی را بطور کامل ببینیم.”

سالوادور دالی، یکی از مشهورترین نقاشان سورآلیست دنیا علاوه بر نقاشی، در زمینه‌های دیگری از جمله مجسمه‌سازی و عکاسی نیز فعالیت می‌کرد. این نقاش صاحبنام در روز ۲۳ ماه ژانویه سال ۱۹۸۹ میلادی و در سن ۸۴ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

گفتنی است، این نمایشگاه که از ۲۶ ماه آپریل ۲۰۲۲ (۱۸ فروردین‌ماه) آغاز شده تا روز ۲ ماه سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.