نمایش ۳ فیلم ایرانی در فستیوال فیلم‌های مستند آمستردام

۲۹ آبان ،

سه فیلم مستند از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بیست‌وپنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم‌های مستند آمستردام (ایدفا) هلند روی پرده می‌رود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، فیلم‌های “ثانیه‌های سربی” ساخته سیدرضا رضوی، “من یک مزدور سفید هستم” ساخته طاها کریمی و “عاشق لیلا” ساخته فرحناز شریفی سه فیلم ایرانی مهم‌ترین فستیوال مستند دنیا می باشند که در بخش “پانوراما بازتاب تصاویر” فستیوال ایدفا به نمایش عمومی درمی‌آیند.

بنابر این گزارش تفسیری، موضوع این فیلم‌ها در ارتباط با انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

در خلاصه داستان “ثانیه‌های سربی” آمده: روز هفده شهریور سال ۵۷ آپارتچی سینما سیلوانا واقع در میدان ژاله، از پنجره کوچک آپارتخانه مشرف به میدان شاهد کشتار مردم توسط مأموران شاه بوده‌است…

در خلاصه داستان “من یک مزدور سفید هستم” آمده: یکی از فرماندهان ارتش بعث عراق در آستانه اعدام است. وی در حال جمع‌کردن استشهاد از بازماندگان جنایت صدام است تا شاید از مرگ نجات یابد…

در خلاصه داستان “عاشق لیلا” (اپیزود سوم مجموعه مستند انقلاب در شش روایت) آمده: روایتی مستند از یک گمشده‌ روزهای انقلاب اسلامی.

گفتنی است، برای هریک از این فیلم‌ها، ۴ نوبت نمایش در فستیوال پیش‌بینی شده است. بیست‌وپنجمین فستیوال بین‌المللی “ایدفا” که از روز ۲۴ آبان ماه در شهر “آمستردام” هلند آغاز شده تا روز ۵ آذرماه به طول خواهد انجامید.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.