نماینده آمریکا درسازمان ملل تهدید به دور زدن شورای امنیت برای اقدام علیه سوریه کرد

به گزارش ایرنا وی که به دنبال رای گیری روز جمعه شورای امنیت برای تمدید ماموریت صح بانان بین المللی در سوریه سخن می گفت با انتقاد از وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب توسط مسکو و پکن گفت به نظر می رسد شورای امنیت در بن بست قرار گرفته و آمریکا اکنون تلاش های خود را در خارج از این نهاد و با هماهنگی گروه موسوم به دوستان مردم سوریه که متشکل از بیش از ۱۰۰ کشور است دو چندان خواهد نمود.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت کشورهای غربی را علیه سوریه که در آن سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود،‌ وتو کردند.

سوزان رایس همچنین با استقبال از اجماع روز جمعه اعضای شورای امنیت برای تمدید ماموریت صلح بانان بین المللی در سوریه گفت تمدید ماموریت نیروهای صلح بان اجازه عقب نشینی و خروج هماهنگ و امن آن ها را از خاک سوریه فراهم می کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا کرد که روزهای بشار اسد به آخر رسیده و آمریکا منتظر هرگونه سناریویی در سوریه است.

وی با تاکید بر تعهد واشنگتن به ادامه پشتیبانی از مخالفان نظام سوریه و تقویت آن ها گفت که آمریکا حلقه تحریم ها علیه دمشق را تنگ تر خواهد کرد.

شورای امنیت روز جمعه با اجماع کامل ماموریت صلح بانان سازمان ملل را در سوریه به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرد، اعضای این شورا توافق کردند در صورت کاهش قابل توجه خشونت ها در سوریه تمدید دوباره ماموریت این نیروها را مورد بررسی قرار دهند.

این تصمیم گیری به گزارش آتی دبیرکل سازمان ملل درباره میزان کاهش خشونت ها در سوریه بستگی خواهد داشت.

ماموریت نیروهای صلح بان از اواخر خردادماه به منظور توقف خونریزی در سوریه و آغاز گفت وگوهای سیاسی در آن کشور آغاز شد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۲۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.