نماینده آمریکا در سازمان ملل: اقدام اخیر کره‌شمالی مایه تأسف است

۲۵ام بهمن ،

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در حاشیه نشست شورای امنیت این سازمان، ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، این اقدام را «بسیار تحریک‌آمیز» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: جامعه جهانی از جمله اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نکته توافق دارند که این آزمایش اقدامی بسیار تأسف‌بار است که بیش از پیش ثبات و صلح بین‌المللی و منطقه را نقض کرده است.

وی ادامه داد: آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی با تعهدات مصوب پیونگ‌یانگ در چندین قطعنامه شورای امنیت منافات دارد. قطعنامه‌های ۱۷۱۸، ۱۸۷۴ و ۲۰۸۷ از جمله قطعنامه‌هایی می باشند که با توجه به اقدام اخیر کره‌شمالی نقض شدند.

سوزان رایس گفت: کره‌شمالی تا کنون سودی از نقض حقوق بین‌المللی نبرده است و مطمئنا نخواهد برد.

وی افزود: کره‌شمالی به جای دستیابی به هدف مورد ادعا و در عین حال بسیار بعید خود مبنی بر ایجاد ملتی قدرتمند و باعظمت، با توسل به تلاش غیرمنطقی خود در جهت دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی، روز‌به‌روز منزوی‌تر شده و مردم خود را محروم و فقیر می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: ادامه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی به طور جدی ثبات و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را بر هم زده و امنیت بعضی کشورها از جمله آمریکا را با تهدید مواجه می‌کند. ما و شورای امنیت سازمان ملل متحد در آخرین مورد از نقض تعهدات و اقدام تحریک‌آمیز کره‌شمالی به روشنی اعلام کردیم که در صورت انجام آزمایش‌ها و یا پرتاب‌های آینده پیونگ‌یانگ از جمله استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک و آزمایش‌های هسته‌ای بیش‌تر، تدابیر بسیار سختی را برای کره‌شمالی در نظر خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای نشان دادن ابعاد مخاطره‌آمیز اقدامات کره‌شمالی باید پاسخ سریع و قاطعی بدهد.

سوزان رایس تأکید کرد: در روزهای آینده با اعضای شورای امنیت و اعضای مرتبط غیرعضو این شورا مذاکرات بسیار نزدیک و فشرده‌ای را برای اتخاذ تصمیم‌ در مورد آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.