نماینده ایران رای نیاورد

۲۷فروردین۱۳،

کنگره انجمن جهانی ورزشی نویسان در حالی به میزبانی شهر سوچی برگزار شد که نماینده ایران در انتخابات نتوانست آرای لازم را برای در دست گرفتن پست خزانه داری به دست آورد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، کنگره ایپس ۲۰۲۴ امروز چهارشنبه در حالی در سوچی روسیه آغاز شد که کاندیداتوری منوچهر زندی برای انتخاب به عنوان خزانه دار انجمن جهانی ورزشی نویسان در واقع دورخیزی برای یک رقابت سخت و رسیدن به جایگاهی بود که در عمر ۹۰ ساله ایپس تاکنون در اختیار هیچ عضو غیر اروپایی نبوده است. این مهم‌ترین بخش ماجرا برای هیات ایرانی بود.

خزانه‌داری ایپس یکی از سه پست مهم و بسیار کلیدی انجمن جهانی است که به همراه رییس و دبیرکل این اتحادیه بین المللی را راهبری و هدایت می کنند. با این وصف یک رقابت جدی و همراه با ریسک بالا پیش روی نماینده ایران در انجمن جهانی قرار داشت که در این بین میشل کوهن رقیب زندی از اتریش توانست با ۶۷ درصد آرا در مقابل ۳۷ درصد آرای منوچهر زندی به عنوان خزانه‌ دار انجمن ورزشی نویسان جهان انتخاب شود.

پس از این رای گیری جلسه کارگروه قاره آسیا برای بررسی و تصمیم دربارهٔ کاندیداهای هیات رییسه ایپس با حضور رییس و دبیرکل آسیا از کویت و ایران و سه عضو منتخب از کشورهای اردن، فلسطین، و ماکایو تشکیل شد. در این جلسه پس از بررسی اسامی و شرایط کاندیداها در هرکدام از پست‌های هیات رییسه ایپس، ابتدا لیست نهایی کاندیداهای آسیا تنظیم شد که بر اساس آن منوچهر زندی برای پست نایب رییسی تایید شد. برای نایب رییسی همچنین نمایندگان چین و قطر، و برای عضویت هیات رییسه نمایندگان ژاپن، کره، پاکستان، و امارات به ترتیب اولویت تایید شدند. مقرر شد مذاکره با نمایندگان قاره‌های آفریقا و آمریکای لاتین توسط اعضای کارگروه جهت مشارکت آرا از سوی اعضای کارگروه انجام شود.

در رقابت دوم برای نایب رییسی و انتخاب ۴ نایب رییس از بین ۵ کاندیدا از کشورهای روسیه، قطر، چین، لیتوانی، و ایران انجام شد و روسیه با ۹۳ درصد، چین با ۸۸ درصد، قطر با ۸۱ درصد، و لیتوانی با ۸۰ درصد آرا انتخاب شدند. رای زندی از ایران در این رای گیری ۳۸ درصد بود. در مرحله بعد انتخاب ۱۳ عضو برای هیات رییسه از بین ۲۳ کاندیدای حاضر در کنگره با رای نمایندگان کشورهای حاضر انجام شد و در مرحله اول ۱۲ کاندیدا از کشورهای امارات، مراکش، برزیل، مجارستان، رومانی، کره، انگلستان، اروگویه، کرواسی، فرانسه، ژاپن، و کنیا با کسب اکثریت آرا به عضویت هیات رییسه درآمدند و برای انتخاب نفر سیزدهم از بین هفت کاندیدا رای گیری مجدد به عمل آمد که نماینده پاکستان با کسب بیشترین آرا به هیات رییسه ایپس راه یافت.

ابراز تاسف تعداد قابل توجهی از نمایندگان کشورهای حاضر از عدم انتخاب نماینده ایران از نکات جالب بعد از پایان انتخابات بود. نتیجه آرا و راهیابی بعضی نمایندگان کشورهای مختلف به وضوح بیانگر تاثیر کامل هماهنگی های انجام شده قبلی بود. برای آسیایی ها این انتخابات با موفقیت قابل توجهی همراه بود. راه‌یابی دو نفر به عنوان نایب رییس و چهار نفر به عنوان عضو، همراه با عضویت از پیش تعیین شده ریاست قاره در هیات رییسه ایپس را می‌توان موفقیت بزرگی برای آسیایی‌ها دانست.

در اجلاس سوچی دکتر عبدالحمید احمدی، منوچهر زندی و پژمان راهبر به نمایندگی از سوی انجمن ورزشی نویسان ایران حضور داشتند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.