نماینده دبیر کل سازمان ملل میهمان ویژه مراسم تحلیف خواهد بود

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از مقامات آمریکایی برای حضور در مراسم تحلیف دعوتی به عمل نیامده است، گفت: نماینده دبیر کل سازمان ملل میهمان ویژه مراسم تحلیف خواهد بود.

“سید محمد یثربی” با ذکر این مطلب که تا روز پنج‌شنبه لیست قطعی میهمانان مراسم تحلیف “حجت‌الاسلام حسن روحانی” مشخص خواهد شد، گفت: مدعوین برای جمع‌بندی نهایی در حال بررسی دعوت جمهوری اسلامی ایران می باشند.
 
مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا این لحظه حضور ۱۰ رئیس جمهور از جمله رؤسای جمهور کشورهای پاکستان، افغانستان، ارمنستان، لبنان، قزاقستان، کره شمالی، ترکمنستان، گینه بیسائو، توگو، تاجیکستان، کفیل ریاست جمهوری عراق، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، سه اول وزیر، پنج رئیس مجلس و شش وزیر خارجه در مراسم تحلیف قطعی است.
 
یثربی با بیان اینکه حضور مقامات کشورهای اروپایی در مراسم تحلیف در حال بررسی بوده و  تعداد کشورهای اروپایی حاضر در مراسم قطعی نشده است، افزود: از طرف دیگر دربارهٔ حضور “جک استراو” در این مراسم هنوز پاسخی از سوی وی داده نشده است.

مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام اینکه از مقامات  آمریکایی برای حضور در مراسم تحلیف دعوتی به عمل نیامده است، تصریح کرد: به‌طور حتم تا پایان هفته تعداد مقامات حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روسای مجلس روسیه، ونزوئلا، الجزایر، آذربایجان و کنگو و اول وزیر سوریه و اول وزیر سوازیلند میهمانان مراسم تحلیف خواهند بود، گفت: نماینده دبیر کل سازمان ملل میهمان ویژه مراسم تحلیف خواهد بود.
 
یثربی همچنین اظهارداشت: بسیاری از کشورهای دعوت شده در حال بررسی موضوع بوده و اعلام کردند که در روزهای آینده نظر نهایی خود را خواهند گفت و بعضی کشورها نیز اعلام کردند که در سطح وزیر در مراسم تحلیف شرکت خواهند کرد.
 
مدیر کل اداره کل تشریفات مجلس، با تأکید بر اینکه از روز شنبه ( ۱۲مرداد) مقامات کشورهای خارجی برای حضور در مراسم تحلیف وارد تهران می‌شوند، بیان کرد: تدابیر لازم برای اسکان این تعداد از میهمانان در صحن علنی اندیشیده شده که بر این اساس از جایگاه تماشاگران مجلس نیز استفاده می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد دقیق میهمانان تا روز پنج‌شنبه مشخص شده و آخرین خبرها مراسم تحلیف نیز توسط رئیس ستاد تحلیف به خبرنگاران و رسانه‌ها اعلام خواهد شد؛ مطمئنا تعداد میهمانان افزایش خواهد یافت.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.