نماینده فرانسه از محکوم کردن ربودن شهروندان ایران در سوریه خودداری کرد

به گزارش ایرنا؛ ژرالد آراد نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره موضع شورای امنیت پیرامون ربوده شدن شهروندان ایرانی در سوریه تنها گفت: ما خشونت علیه غیرنظامیان را در سوریه محکوم می کنیم.

وی حاضر به پاسخگویی به پرسش خبرنگاران درباره حمایت فرانسه از ارتش آزاد و گروه های تروریستی فعال در خاک سوریه نشد و تنها گفت حکومت سوریه دست به خشونت می زند و باید روند سیاسی در این کشور آغاز شود.

فرانسه این هفته برای مدت یک ماه ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده گرفت.

پیشتر فرانسه و آمریکا رسما اعلام کرده بودند که به ارتش ازاد که نام مجموعه ای از گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه است کمک می کنند.

به دنبال گروگانگیری ۴۸ شهروند ایرانی در خاک سوریه، وزیر خارجه ایران نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل نوشته و خواستار کمک این نهاد بین المللی برای آزاد کردن آنها شده بود.

حمایت غرب از گروه های مسلح مخالف در سوریه در حالی انجام می گیرد که این گروه ها از سوی نهادهای حقوق بشری به قتل، شکنجه و اعدام دسته جمعی مخالفان متهم شده اند.

اخیرا ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است این گروه ها به سلاح های سنگین مجهز بوده و از غیر نظامیان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

ارتش آزاد سوریه که با همکاری امریکا، فرانسه، ترکیه، قطر و عربستان تاسیس شده تا کنون چندین شهروند لبنانی و ایرانی دیگر را نیز به گروگان گرفته است.

اروپام **۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۱۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.