نماینده مجلس تونس: زنان ایرانی الگوی زنان جهان هستند

به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس تونس در حاشیه نشست جهانی ‘‌زنان و بیداری اسلامی’‌ که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران برگزار شد، گفت که از حضور زنان ایرانی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، شگفت زده شده است.

خانم مجیبه بریول افزود: زنان در ایران بدون هیچ تبعیضی در کنار مردان در جامعه حضور دارند و در کمال آزادی فعالیت می کنند.

وی ایران را کشوری با ثبات و پیشرفته توصیف کرد و گفت که تجربه حضورش در ایران بسیار ارزشمند بوده است.

این نماینده زن در مجلس تونس با تاکید بر مشترکات مذهبی ایران و تونس، تاکید کرد که دو کشور می توانند همکاری های گسترده و سازنده ای در همه زمینه ها داشته باشند.

بریول، نقش زنان را در بیداری اسلامی مهم ارزیابی کرد و افزود: زنان در انقلاب تونس با کمک مردان، نقش بسزایی را ایفا کردند.

به اعتقاد وی، زنان علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به عنوان پرورش دهنده نسل آینده، نقش مهمی در تحولات جامعه دارند.

بریول، حضور زنان مسلمان سراسر جهان در کنفرانس بیداری اسلامی را هم مهم دانست و گفت: دشمنان اسلام از نشست ها و کنفرانس هایی که وحدت و انسجام مسلمانان را نشان می دهد، واهمه دارند.

وی روز چهارشنبه پس از دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی ‘زنان و بیداری اسلامی’ با مقام معظم رهبری، شخصیت برجسته و تاثیر گذار حضرت آیت الله خامنه ای را ستود و گفت: ایشان (مقام معظم رهبری) شخصیتی برجسته و تاثیرگذار هستند و رهنمودهای ارزنده ای درباره نقش و جایگاه زن مسلمان مطرح کردند.

به اعتقاد این نماینده مجلس تونس، در جریان بیداری اسلامی وجدان های خفته بیدار شدند و بار دیگر هویت اصلی خود را که با اعتقادات مذهبی عجین شده،‌ باز یافتند.

مترجمام**۹۱۵۸** ۱۴۵۳**۱۵۳۷**۱۵۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۴۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.