نماینده مجلس : تکمیل زیرساخت های گردشگری یکی از مهمترین نیازهای آذربایجان غربی است

۱۹اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، عابد فتاحی روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط هوایی مستقیم ارومیه – استانبول در فرودگاه ارومیه افزود: متاسفانه آذربایجان غربی با برخورداری از ظرفیت ها و مزیت های فراوان در حوزه گردشگری، سهم ناچیزی در جذب توریست دارد که این وضعیت باید تغییر باید.

وی اظهار کرد: مدیران حوزه گردشگری استان و همچنین مسوولان دفاتر مسافرتی و گردشگری باید با برگزاری تورها و برنامه های تفریحی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و ظرفیت های این استان را به شهروندان کشورهای همسایه معرفی کنند تا در آنها انگیزه لازم برای سفر به آذربایجان غربی و ارومیه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار، درآمد زایی، تبادل فرهنگی از مهمترین دستاوردهای رونق صنعت گردشگری در استان است که لازم همه در این زمینه فعالانه عمل کنیم.

وی با اشاره مشترکات فرهنگی و تاریخی و دینی مردم دو دو کشور ایران و ترکیه از تجار و بازرگانان خواست تا از این پل ارتباطی برای افزایش سطح مراودات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بهره ببرند.

خط مستقیم هوایی ارومیه – استانبول امروز پنجشنبه با حضور مسوولین آذربایجان غربی افتتاح و اولین پرواز این خط هوایی از ارومیه عازم استانبول ترکیه شد.

این خط در هر هفته، سه پرواز از ارومیه به استانبول و بالعکس انجام خواهد داد که در صورت افزایش متقاضیان تعداد پروزاها نیز افزایش خواهد یافت.

۷۱۲۹/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.