نماینده مردم قائنات در مجلس نهم: فراکسیون تولید ملی تشکیل شود/مجلس جدید از پرداختن به امور سیاسی دوری کند

نماینده منتخب قائنات در مجلس نهم، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ارزیابی از عملکرد مجلس هشتم و هیات رئیسه آن را در گرو یک کار کارشناسی منسجم ‌دانست و از اظهار نظر در اینباره خودداری کرد.

وی در تشریح ویژگی‌های رئیس مجلس نهم، گفت: رئیس قوه مقننه باید حائز ویژگی‌های مصرح در قانون اساسی باشد. به عبارت دیگر باید از توانمندی لازم برای اداره مجلس و روند قانون‌گذاری برخوردار بوده و بکوشد تا تنش‌ها را کم کند و وارد مقولات سیاسی نشود. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که مجلس در راه تقویت یک حرکت نظام‌مند حرکت کند.

هروی با تاکید بر لزوم ولایت‌مداری رئیس مجلس نهم، ادامه داد: وی باید آنچه که در قانون اساسی آمده و آنچه که مد نظر مردم است را عملیاتی کند. مردم هم در ۱۲ اسفند و هم در ۱۵ اردیبهشت نشان دادند که مردانه در عرصه حضور یافتند و انتظارشان از مجلس، برخورداری از رویکردی مردمی و تلاش در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی از ورود به بحث نامزدهای مطرح برای ریاست مجلس خودداری کرد و گفت: مطمئنا نمایندگان با بینشی که دارند، رئیس مجلس نهم را انتخاب خواهد کرد.

نماینده منتخب قائنات که پیش از این استاد دانشگاه و مدیر برخی مراکز پژوهشی در وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی بوده است، در خصوص فراکسیون‌های مجلس نهم نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد که در این مجلس باید فراکسیون‌هایی برای تحقق توسعه «تولید ملی» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری تشکیل شود.

هروی که می‌گفت احتمالا فراکسیون‌هایی به مثابه مجلس هشتم بار دیگر تشکیل خواهند شد، افزود: شخصا اعتقادی به فراکسیون‌های سیاسی ندارم و معتقدم که مجلس نباید به سمت سیاسی شدن برود. به نظر من، مجلس نهم یک پدیده است که می‌تواند از پرداختن به امور سیاسی دور بماند.

/۲۷۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.