نماینده مردم گنبدکاووس: راه آهن خواسته قدیمی مردم این شهرستان است

۱۴اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، ˈسلیمان عباسیˈ روز شنبه در جلسه مقدمات آغاز پروژه خط آهن گنبدکاووس به گرگان ، افزود: برای اخذ موافقت احداث این خط ، مذاکرات و مراجعات مکرری انجام شد تا در نهایت از سوی وزیر راه و شهرسازی احداث آن مورد تاکید قرار گرفت.

وی میزان اعتبار این پروژه را ۲۶۵میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مقرر شد احداث خط آهن گنبدکاووس به گرگان در شرایط فعلی بدون انجام فاینانس و با افزایش اعتبار قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شود.

عباسی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ۲۰۰ شغل بصورت مستقیم و ۲۰۰ شغل نیز غیر مستقیم ایجاد می گردد.

ˈرضا رمضان پورˈ معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازی نیز دراین جلسه گفت: از ابتدای مجلس نهم احداث این خط آهن از سوی نماینده گنبدکاووس مورد پیگیری بود که با تاکید وزیر راه احداث آن قطعی شد.

وی گفت: قرار شد پروژه از سمت گنبدکاووس به گرگان انجام شود تا انجام پروژه قطعی شده و در مراحل بعد تعطیل نشود.

ˈ محمود پردل نژادˈ مدیر کل مننطقه دو راه آهن کشور و نیز مجری این طرح گفت: انجام پروژه خط آهن گرگان به اینچه برون یکی از طرح های ملی کشور بود که مدت اجرای آن یک رکورد بوده و تجلی همت و تلاش ایرانی است.

وی با اعلام اتمام پروژه خط آهن گرگان به اینچه برون گفت: این طرح در آینده نزدیک با حضور رییس جمهوری کشورمان و نیز دو رییس جمهور دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی پروژه خط آهن گنبدکاووس به گرگان را یکی از بخش های خط آهن گرگان به مشهد اعلام کرد و گفت: ۴ مشاور در حال انجام مطالعات اجرای این خط می باشند.

وی گفت: تاکنون ۳۰کیلومتر از مسیر گرگان به گنبدکاووس میخ گوبی شده و اکیپ نقشه برداری در حال انجام کار است.

حجت الاسلام والسلمین ˈمحمدحسین سبحانیˈ امام جمعه گنبدکاووس نیز گفت: پیش از این وعده هایی از سوی مسوولان برای اجرای این خط آهن داده شده بود که با خلف وعده آنها مواجه شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد، عملیات اجرایی این پروژه در زمان مقرر آغاز شود.

دراین جلسه مقرر شد طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده و پس از رسیدن وسایل و امکانات ، کار نقشه برداری و نیز دیگر کارهای اجرای خط آهن گنبد به گرگان طی آیینی آغاز شود.

/۶۰۰/ ۶۲۲/

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.