نماینده منتخب اراک: هویت مجلس در گرو پافشاری بر قانون و نظارت بر اجرای آن است

نماینده مردم اراک تاکید کرد: پافشاری مجلس نهم بر قانون و نظارت جدی بر اجرای آن موجب باقی ماندن مجلس در راس امور کشور و زیر سوال نرفتن هویت آن است.

عباس رجایی گفت: مجالس از نظر تخصصی‌تر شدن نسبت به دوره‌های قبل بهتر می‌شوند اما درباره مجلس نهم نمی‌توان مولفه‌هایی نظیر افزایش سطح تحصیلات را به تنهایی ملاک ارزیابی عملکرد این مجلس قرار داد و قضاوت شفاهی از عملکرد این مجلس در قیاس با مجلس هشتم ارائه داد، چرا که این مجلس هنوز شکل نگرفته است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم تاکید کرد: ‌اگر مجلس نهم بتواند ضمن حفظ استقلال، اقدامات جدی در بخش نظارت داشته باشد، می‌توان به شکل‌گیری مجلسی قوی امیدوار بود.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: اگر مجلس با ترکیبی از اولویت‌ها که برای خود تعریف خواهد کرد، جهت‌گیری‌هایش را به صورت شفاف و مبتنی بر آن تعیین کند و برای اجرای قانون و نظارت بر اجرای آن پافشاری کند قطعا در راس امور باقی خواهد ماند در غیر این صورت هویتش زیر سوال خواهد رفت.

رجایی با تاکید بر اینکه ادامه اصلاحات اقتصادی از مهمترین اولویت‌های مجلس نهم است، گفت: اشتغال، رفع معضل بیکاری،‌ کوچک‌سازی دولت،‌ کاهش نرخ تورم، رفع معضل گرانی‌ها، حمایت جامع و عملی از تولید و افزایش کارآمدی، کیفیت‌بخشی و اشتغال‌زایی در حوزه تولید باید جزو اولویت‌های مجلس نهم قرار داشته باشد.

وی توجه جدی مجلس نهم به مشکلات بخش فرهنگی کشور را خواستار شد و افزود: مجلس نهم باید روی فضای فرهنگی کشور و فرهنگ عمومی کار جدی‌تری انجام دهد. همچنین احزاب و نهادسازی‌ها که از لوازم مردم‌سالاری دینی است باید جزو اولویت‌های کاری این مجلس قرار گیرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.