نماینده موافق صیانت: مردم متن طرح را مطالعه کنند

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی ضمن تشریح تغییرات اعمال شده در این طرح از دغدغه مندان خواست جهت دستیابی به واقعیات پیرامون این طرح به محتوای آن که در فضای مجازی موجود است، مراجعه کنند.

نماینده موافق صیانت: مردم متن طرح را مطالعه کنند

به گزارش ممتاز نیوز،  احمدحسین فلاحی، ضمن انتقاد از هجمه های وارد شده به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی گفت: این طرح براساس رأی نمایندگان در صحن به رغم مخالفت برخی مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفته، بدین معنی که نمایندگان مجلس بررسی این طرح را به کمیسیون مشترک سپردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از ایراداتی که معاونت قوانین مجلس به مصوبه این کمیسیون وارد دانسته این است که براساس ماده ۱۴۲ آیین داخلی مجلس، جهت بررسی به مرکز پژوهش ها ارائه نشده که این خلاف واقع است، چرا که کمیسیون مشترک در ابتدا این طرح را برای مدت ۲۰ روز در اختیار مرکز پژوهش ها قرار داد، سپس آنها درخواست تمدید مدت بررسی آن را کردند، بنابراین این طرح تا ۵۰ روز در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. از سوی دیگر این طرح در ۵۰ جلسه در کمیسیون نیز بررسی شده که در ۱۰ جلسه از آن رئیس مجلس و هیات رئیسه حضور داشتند.

وی افزود: این طرح چند بار ویراستاری شده و توسط کارشناسان و صاحب نظران تغییراتی در آن اعمال شد، کما اینکه از ۳۷ ماده به ۲۱ ماده کاهش و عنوان آن نیز از “طرح صیانت از حضور کاربران فضای مجازی” به “طرح حمایت از کاربران فضای مجازی” تغییر یافت، آخرین نسخه در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ آماده شده و آخرین ویراستاری نیز در بهمن ماه امسال انجام شد و نسخه ای از آن نیز در اختیار رسانه ها و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از مردم، دغدغه مندان و صاحب نظران به ویژه نمایندگان مجلس خواست که با علم به محتوای این طرح اظهارنظر کنند، چرا که برخی حتی بدون دانستن عنوان جدید و محتوای این طرح به انتقاد از آن می پردازند.

فلاحی یادآور شد: البته هیات رئیسه کمیسیون مشترک نیز باید در این زمینه روشنگری می کرده و محتوای این طرح را تببین می کردند، اما درحال حاضر نیز محتوای این طرح در فضای مجازی موجود است و افراد می توانند برای اطلاع از آن و دستیابی به واقعیت، متن آن را مطالعه کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: روح این طرح پیرامون ضابطه مندی فضای مجازی بوده و در آن هیچ کجا بر ضرورت فیلترینگ، اعمال محدودیت یا مبارزه با فضای مجازی اشاره نشده است، ضمن اینکه ما خود نیز از فضای مجازی استفاده می کنیم، بنابراین به دنبال اینترنت پرسرعت و فضای مجازی سالم هستیم تا همه کاربران بتوانند از طریق آن کسب و کار سریع، ارزان، ضابطه مند با ضمانت های حقوقی داشته باشند تا دیگر کشورها آنها را تهدید نکرده و برایشان مشکل ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تاکید کرد: امیدوارم ذهن مردم نسبت به این طرح مخدوش نشود، چرا که بخشی اعظمی از مخالفان این طرح افرادی هستند که ملت ایران را تحریم دارویی کرده اند و امروز دلسوز آنها شده اند و علیه طرحی انتقاد می کنند که برای نظام تنظیم گری فضای مجازی ارائه شده است، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و بدانند رسانه های بیگانه و سلطنت طلب ها در حال مبارزه با این طرح هستند، بنابراین حتما دارای یک امتیاز و نقطه مثبتی است که به آن هجمه وارد می کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.