نماینده ولی‌فقیه درسپاه: باید در راس قوا اشخاص سالم، انقلابی و ولایتمدار حضور داشته باشند

۰۷م آذر ،

1082.jpg

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اتفاق عاشورا یکی از پیامدهای انحراف و جایگزینی گفتمان سکولاریستی به جای گفتمان نبوی بود که پست‌ترین انسان‌ها را به حاکمیت رساند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع عزاداران در حسینیه ثارالله کرمان، اظهار داشت: در صدر اسلام، انقلابی که توسط پیامبر اسلام(ص) پایه‌گذاری شد؛ در مرحله استکمال با چالش و مشکل جدی مواجه گردید و خواص و مردم با کنار گذاشتن حضرت علی(ع) مانع از فراگیر شدن اسلام در جهان شدند.

وی افزود: خواص باید زمینه جلب افکار عمومی را برای پذیرش ولایت علی(ع) فراهم و مردم با شعارهای اطاعت از علی، اطاعت از پیامبر است؛ اعلام وفاداری می‌کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) دچار اشتباه نشده بودند و حضرت علی(ع) را به رهبری بر می‌گزیدند، امروز اسلام سراسر عالم را فرا گرفته بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با گریزی به انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های حضرت نوح؛ حضرت موسی ابن عمران(ع) و حضرت محمد(ص) یادآور شد: در انقلاب اسلامی مراحل چهارگانه شکل گیری حاکمیت به خوبی انجام شد و مردم و خواص بعد از رحلت امام(ره) با شعارهای اطاعت از خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اطاعت از امام(ره) است؛ استکمال انقلاب را رقم زدند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بعد از پیامبر(ص)، شایسته ترین فرد برای رهبری جامعه را منزوی کردند و تنها یار و یاور ولایت، حضرت زهرا(س) بود و ۲۱ نفر نشستند با جایگزین کردن گفتمان قریش به جای گفتمان نبوی، انقلاب با عظمت اسلام را در ابتدای مسیر منحرف نمودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اتفاق عاشورا یکی از پیامدهای انحراف و جایگزینی گفتمان سکولاریستی به جای گفتمان نبوی بود که پست‌ترین انسان ها را به حاکمیت رساند.

وی افزود: اگر مردم غفلت کنند، اسلام را وارونه جلوه می‌دهند و اگر مردم غیبت کنند، امام یا منزوی یا کشته و یا غایب می‌شود.

سعیدی یادآور شد: اگر ائمه(س) نبودند، اسلام از ریشه خشک شده بود و امام حسین(ع) با خونش مانع از سقوط اسلام شد.

وی در ادامه، مهم‌ترین رمز بقای انقلاب اسلامی ایران را پیوند زدن رهبری آیت‌الله خامنه ای به رهبری امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: در آن مقطع حساس بعد از رحلت امام(ره) که امریکا، سلطنت طلبان و منافقین برای تکه تکه کردن کشور لحظه شماری می‌کردند؛ مجلس خبرگان؛ خواص و مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و با انتخابی شایسته تداوم حاکمیت دینی را رقم زدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: امروز هم با تحریم می‌خواهند ملت ایران را بشکنند غافل از این که ملت گوش به فرمان رهبری است و دوران شعب ابی طالب را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی محکم بماند، باید در راس قوا اشخاص سالم، انقلابی، ولایتمدار، متدین و کارآمد قرار داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: مردم با هدف اتصال انقلاب اسلامی به نهضت امام زمان(عج) در سال ۸۸ مقابل شعارهای انحرافی و فتنه‌انگیز ایستادند.

سعیدی در ادامه سلسله مباحث دلائل فراز و فرود انقلاب‌های الهی، افزود: برای تحقق حاکمیت الهی، رهبری شرط لازم و مردم، شرط کافی می باشند.

وی اضافه کرد: رهبری و شریعت دو ضلع مثلث و مردم قاعده آن در حکومت دینی می باشند که تولید ولایت با خدا و تولید امت، با مردم است.

سعیدی با بیان این که مردم به امیرالمومنین(ع) ولایت نمی‌بخشند، بلکه قدرت می بخشند، ضمن مقایسه عاشورا و دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) در ماجرای شکست حصر آبادان نهیب می‌زند که حصر آبادان باید شکسته شود، زلزله‌ای در امت پدید می‌آید و فرمان امام اجرا می‌شود، اما در ماجرای عاشورا وقتی امام حسین(ع) فرمودند: هل من ناصر ینصرنی؟ از امت موجود کسی لبیک‌گو نبود.

وی در ادامه، فردسازی، ملت‌سازی، دولت‌سازی و امت‌سازی را چهار مرحله شکل‌گیری امت و همچنین بسترسازی، پیروزی، استقرار انقلاب و ارکان آن و استکمال انقلاب و انتقال صحیح رهبری اول به رهبری دوم را در شکل‌گیری حاکمیت مورد اشاره قرار داد و گفت: در همه انقلاب‌های الهی، شعار مردم اجتناب از طاغوت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تحلیل انقلاب‌های حضرت نوح و حضرت موسی علیه السلام، افزود: در انقلاب حضرت نوح(ع)، امت‌سازی شکل نگرفت و در انقلاب حضرت موسی(ع)، رهبری مورد اعتبارزدایی و قداست زدایی واقع گردید.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت یکی از عوامل تعالی امت اسلامی است که در انقلاب اسلامی ایران مردم با هدف اتصال انقلاب اسلامی به نهضت امام زمان(عج) در سال ۸۸ مقابل شعارهای انحرافی و فتنه‌انگیز ایستادند.

سعیدی با اشاره به بصیرت و هوشمندی ملت ایران در برابر القائات دشمنان در فتنه ۸۸ تاکید کرد: مردم ایران با شعار “اطاعت از خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اطاعت از امام(ره) است” بر القائات دشمن خط بطلان کشیدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.