نماینده ولی‌فقیه در سپاه: باید در راس قوا اشخاص سالم، انقلابی و ولایتمدار حضور داشته باشند

۰۷م آذر ،

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع عزاداران در حسینیه ثارالله کرمان، اظهار داشت: در صدر اسلام، انقلابی که توسط پیامبر اسلام(ص) پایه‌گذاری شد؛ در مرحله استکمال با چالش و مشکل جدی مواجه گردید و خواص و مردم با کنار گذاشتن حضرت علی(ع) مانع از فراگیر شدن اسلام در جهان شدند.

وی افزود: خواص باید زمینه جلب افکار عمومی را برای پذیرش ولایت علی(ع) فراهم و مردم با شعارهای اطاعت از علی، اطاعت از پیامبر است؛ اعلام وفاداری می‌کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) دچار اشتباه نشده بودند و حضرت علی(ع) را به رهبری بر می‌گزیدند، امروز اسلام سراسر عالم را فرا گرفته بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه بعد از پیامبر(ص)، شایسته ترین فرد برای رهبری جامعه را منزوی کردند و تنها یار و یاور ولایت، حضرت زهرا(س) بود و ۲۱ نفر نشستند با جایگزین کردن گفتمان قریش به جای گفتمان نبوی، انقلاب با عظمت اسلام را در ابتدای مسیر منحرف نمودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اتفاق عاشورا یکی از پیامدهای انحراف و جایگزینی گفتمان سکولاریستی به جای گفتمان نبوی بود که پست‌ترین انسان ها را به حاکمیت رساند.

وی افزود: اگر مردم غفلت کنند، اسلام را وارونه جلوه می‌دهند و اگر مردم غیبت کنند، امام یا منزوی یا کشته و یا غایب می‌شود.

سعیدی یادآور شد: اگر ائمه(س) نبودند، اسلام از ریشه خشک شده بود و امام حسین(ع) با خونش مانع از سقوط اسلام شد.

وی در ادامه، مهم‌ترین رمز بقای انقلاب اسلامی ایران را پیوند زدن رهبری آیت‌الله خامنه ای به رهبری امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: در آن مقطع حساس بعد از رحلت امام(ره) که امریکا، سلطنت طلبان و منافقین برای تکه تکه کردن کشور لحظه شماری می‌کردند؛ مجلس خبرگان؛ خواص و مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و با انتخابی شایسته تداوم حاکمیت دینی را رقم زدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: امروز هم با تحریم می‌خواهند ملت ایران را بشکنند غافل از این که ملت گوش به فرمان رهبری است و دوران شعب ابی طالب را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی محکم بماند، باید در راس قوا اشخاص سالم، انقلابی، ولایتمدار، متدین و کارآمد قرار داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: مردم با هدف اتصال انقلاب اسلامی به نهضت امام زمان(عج) در سال ۸۸ مقابل شعارهای انحرافی و فتنه‌انگیز ایستادند.

سعیدی در ادامه سلسله مباحث دلائل فراز و فرود انقلاب‌های الهی، افزود: برای تحقق حاکمیت الهی، رهبری شرط لازم و مردم، شرط کافی می باشند.

وی اضافه کرد: رهبری و شریعت دو ضلع مثلث و مردم قاعده آن در حکومت دینی می باشند که تولید ولایت با خدا و تولید امت، با مردم است.

سعیدی با بیان این که مردم به امیرالمومنین(ع) ولایت نمی‌بخشند، بلکه قدرت می بخشند، ضمن مقایسه عاشورا و دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) در ماجرای شکست حصر آبادان نهیب می‌زند که حصر آبادان باید شکسته شود، زلزله‌ای در امت پدید می‌آید و فرمان امام اجرا می‌شود، اما در ماجرای عاشورا وقتی امام حسین(ع) فرمودند: هل من ناصر ینصرنی؟ از امت موجود کسی لبیک‌گو نبود.

وی در ادامه، فردسازی، ملت‌سازی، دولت‌سازی و امت‌سازی را چهار مرحله شکل‌گیری امت و همچنین بسترسازی، پیروزی، استقرار انقلاب و ارکان آن و استکمال انقلاب و انتقال صحیح رهبری اول به رهبری دوم را در شکل‌گیری حاکمیت مورد اشاره قرار داد و گفت: در همه انقلاب‌های الهی، شعار مردم اجتناب از طاغوت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تحلیل انقلاب‌های حضرت نوح و حضرت موسی علیه السلام، افزود: در انقلاب حضرت نوح(ع)، امت‌سازی شکل نگرفت و در انقلاب حضرت موسی(ع)، رهبری مورد اعتبارزدایی و قداست زدایی واقع گردید.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت یکی از عوامل تعالی امت اسلامی است که در انقلاب اسلامی ایران مردم با هدف اتصال انقلاب اسلامی به نهضت امام زمان(عج) در سال ۸۸ مقابل شعارهای انحرافی و فتنه‌انگیز ایستادند.

سعیدی با اشاره به بصیرت و هوشمندی ملت ایران در برابر القائات دشمنان در فتنه ۸۸ تاکید کرد: مردم ایران با شعار “اطاعت از خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اطاعت از امام(ره) است” بر القائات دشمن خط بطلان کشیدند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.