نماینده ولی فقیه در گیلان: اعمال ناشایست در عزاداری باید پاک‌سازی شود

۲۳ آبان ،

نماینده ولی فقیه در استان گیلان عزاداری برای ابا عبدالله الحسین(ع) را عبادت دانست و گفت: عبادت باید به گونه‌ای باشد که اسلام اجازه داده و اعمالی مانند قمه زدن، زنجیر زدن‌هایی که به بدن آسیب برساند و سخنرانی‌های بی محتوا ارزشی ندارند و باید پاک سازی شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در گردهمایی ائمه جماعت، هیات مذهبی، مداحان و هیات امنای مساجد شهرستان رشت دامنه سخن پیرامون ابا عبدالله الحسین(ع) را طولانی دانست و اظهار کرد: اتفاق شهادت امام حسین(ع) بستری را در تاریخ گسترده که روز به روز بر گسترش آن افزوده می‌شود.

وی افزود: این بستر، بستر ظلم ستیزی، جهاد فی سبیل الله، صبر و ایثار، مبارزه با منکرات و تعلیم معروفات (امر به معروف و نهی از منکر) است.

قربانی با بیان این‌که «در دنیای اسلام تنها در کشور ما و چند کشور آفریقایی دین به معنای اصلی اجرا می‌شود» تصریح کرد: می‌توان گفت این اسلامی که اکنون در این کشورها وجود دارد از بقایای حرکت ظلم ستیزی امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: در کشور ما وقتی که حجاب را به زور از سر زنان و عمامه را از سر علما برداشتند و روضه‌های علنی را قدغن کردند، عاشقان اهل بیت(ع) در خانه‌هایشان روضه‌های پنهانی برگزار می‌کردند و از مکارم اخلاق و بسیارزیبایی فداکاری ابا عبدالله الحسین(ع) سخن می‌گفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ما اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را در محرم و روضه‌های امام حسین(ع) آموختیم و در محرم بود که برای اولین بار با مسائل اسلامی در سطح گسترده آشنا شدیم و به دنبال قیام امام حسین(ع) قیام‌های عظیم تاریخ به وجود آمد.

وی با اشاره به این‌که «قیام مردم هندوستان به رهبری گاندی علیه بریتانیا الهام گرفته از قیام امام حسین و اتفاق کربلاست» تاکید کرد: انقلاب ما هم نشات گرفته از همین محرم و صفر است و بر این اساس باید منطق امام حسین(ع) را رواج دهیم که آن بیان معروفات و نهی منکرات، مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم، پیاده کردن دستورات خدا و مبارزه با طاغوت است.

قربانی با بیان این‌که «نهضت عاشورا تکلیف ما را روشن کرده است» خاطرنشان کرد: شعرهای ما، حرکات ما و مداحی‌های ما باید عاشورایی باشد، اما متاسفانه در سال‌های قبل چند چیز به غلط به عزاداری‌های ما راه پیدا کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.