نمایندگان از توضیح ظریف قانع نشدند!!!

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

 «سیدحسین نقوی حسینی»  دربارهٔ جلسه دیروز (سه شنبه) این کمیسیون با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه که برای پاسخگویی به سوال هشت نفر از نمایندگان برگزار شد، گفت: حمید رسایی نماینده تهران از وزیر امور خارجه سوال کرد که مواضع و اظهاراتش در مورد هولوکاست با چه موازینی قابل توجیه است؟ مواضعی که بخشی از آنها تحریف نظرات رهبر معظم انقلاب در مورد هولوکاست بوده است.

وی اضافه کرد: ظریف پاسخ دارد که ما اعتقاد داریم رژیم صهیونیستی از موضوع هولوکاست مظلوم نمایی کرده و ظلم بیشتر به مردم فلسطین و مسلمانان اعمال کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزیر امور خارجه در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب هم تاکید کرد که اینجانب هیچگاه از معظم له هزینه نمی کنم و همچنین برداشت جنابعالی اینگونه است.

نقوی حسینی یادآور شد: قاسم جعفری نماینده بجنورد نیز در این جلسه دو پرسش مطرح کرد؛ سوال اول دربارهٔ این بود که چرا پیش بینی های لازم برای جلوگیری از انفجار در نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت نشده بود؟

وی افزود: ظریف نیز درمورد اقدامات لازم وزارت امور خارجه توضیحاتی ارایه کرد که جعفری از توضیحات وی قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سوال دوم جعفری دربارهٔ سبب شرکت در مذاکرات با غربی ها و اصرار بر محرمانه ماندن مذاکرات بود و این که چرا از برقراری جدی ارتباط با کشورهای اسلامی، شرقی و مستقل غفلت می گردد؟

نقوی حسینی افزود: ظریف در پاسخ به این سوال توضیحاتی مطرح کرد که نماینده سوال کننده از توضیحات وی در مورد دو سوال اول قانع شد و سوال سوم به بررسی های بعدی موکول شد.

وی تاکید کرد: حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان نیز سوالی دربارهٔ تعیین تکلیف وضعیت گروگان های ایرانی در یمن مطرح کرد و ظریف توضیح داد که وزارت امور خارجه هرگونه تلاشی را که برای آزادی گروگان های ایرانی که لازم باشد، انجام می دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین گفت: ظریف در این جلسه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده کرد و قرار شد که با خانواده های آنها نیز ملاقات شود که پس از این توضیحات ظریف، نماینده سوال کننده قانع شد.

نقوی حسینی ادامه داد: علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران نیز از وزیر امور خارجه سوال کرد که چرا در توافق ژنو، پذیرفته شده که بازرسان به کارگاه های تولید و مونتاژ سانتریفیوژها دست یابند در حالی که چنین موضوعی در چارچوب معاهده ان.پی.تی نیست و پذیرفتن چنین بازرسی بر خلاف استقلال کشور است؟

وی افزود: پس از توضیحات وزیر امور خارجه و اعلام این که اخطار لازم به تیم مذاکره کننده داده خواهد شد، نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع شد.

وی یادآور شد: کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد سوال کننده بعدی از وزیر امور خارجه بود؛ این نماینده با اشاره به سابقه مقابله جمهوری اسلامی ایران و غرب و حفظ عزت ملت ایران سوال کرد که چرا در روند مذاکرات مواضعی اتخاذ شد و اقداماتی صورت گرفت که بر خلاف این عزت بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ظریف در پاسخ گفت که ما همه تلاش خود را در جهت منافع ملی کشور، حفظ خطوط قرمز نظام، رهبر فرزانه انقلاب و عزت ملت ایران به کار گرفتند و از این به بعد هم به کار خواهیم گرفت که سوال کننده از پاسخ های وزیر قانع نشد.

وی افزود: همچنین حلیمه عالی نماینده زابل از سوال خود از وزیر امور خارجه انصراف داد.

به گفته نقوی حسینی در این جلسه خانواده علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع سابق که هفت سال قبل توسط صهیونیست ها در ترکیه ربوده شده است، مهمان امروز این کمیسیون بودند.

نقوی حسینی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که مطابق اطلاعات منابع موثق بدون شک و هرگونه تردیدی عسگری به سبب مسوولیت های مهمی که در قبل داشت، توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.